زلنسکی: شکی نداریم که پیروز خواهیم شد

رئیس جمهور اوکراین در پیامی به مناشبت شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، اعلام کرد که کشورش برای یک پیروزی جدید می جنگد و آن غلبه بر روسیه است.

به گزارش رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سالروز پیروزی شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم اعلام کرد که کشورش در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد و هیچ منطقه‌ای را واگذار نخواهد کرد.

زلنسکی در پیامی در این رابطه نوشت: در روز پیروزی بر نازیسم، ما برای یک پیروزی جدید می‌جنگیم. راه رسیدن به آن دشوار است، اما شکی نداریم که پیروز خواهیم شد.

وی در پیام خود ادامه داد: امروز ما در این راه جنگ می‌کنیم و یک تکه از خاک و تاریخ خود را به کسی نخواهیم داد.

رئیس جمهور اوکراین افزود: ما به اجداد خود افتخار می‌کنیم که همراه با سایر ملل در ائتلافی برضد هیتلر، نازیسم را شکست دادند و اجازه نمی‌دهیم کسی این پیروزی را ضمیمه کند یا به خود اختصاص دهد.

وی روز گذشته نیز درپیامی ویدئویی در همین رابطه اعلام کرده بود که پلیدی و تباهی به شکلی متفاوت و با شعارهای مختلف، اما برای هدفی یکسان به اوکراین بازگشته است.

اظهارات و ادعاهای زلنسکی در حالی صورت می‌گیرد که مسکو بارها اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نازی زدایی از این کشور است. وزیر خارجه روسیه نیز اخیراً در این باره اظهار داشته بود که این واقعیت که رئیس جمهور اوکراین یهودی است، وجود عناصر نازی در این کشور را نفی نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.