فاصله زیاد بین نرخ دلار در صرافی ملی و بازار آزاد

بازار ارز تهران همچنان شاهد تاخت و تاز قیمت دلار است. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز  در مقایسه با روز گذشته ۱۶۰ تومان بالا رفت و در محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد . این پایان روند صعودی دلار در بازار امروز  نبود و معامله گران در نیمه روز بار دیگر نرخ ارز را بالا بردند. نرخ دلار ظهر امروز محدوده مقاومتی ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان  را شکست  و به دنبال آن انتظارات صعودی برای اسکناس آمریکایی بیشتر شد. قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش ۲۹ هزار تومان بود. 

 در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز رشد اندکی را ثبت کرد و با ۲۵ هزار و ۵۷۸ تومان معامله شد.

 فاصله بیش از ۳ هزار تومانی  نرخ دلار  در صرافی با بازار آزاد 

 یکی از نکات مهم بازار امروز فاصله بیش از ۳ هزار تومانی نرخ دلار در صرافی با بازار آزاد بود. بر این اساس نرخ اعلامی صرافی ملی ظهر امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵ هزار و ۴۴۹ تومان بود  و قیمت فروش دلار آمریکا۲۵ هزار و ۷۰۵ تومان اعلام شد.

برخی از تحلیلگران  معتقدند بازارساز با این کاهش چشمگیر در واقع به دنبال کنترل کردن  قیمت دلار در بازار آزاد است . با این حال این حرکت موجب نشد که قیمت در بازار آزاد پایین بیاید. 

ورود نرخ حواله درهم به کانال ۸ هزار 

نرخ حواله درهم و بازار هرات این روز ها حسابی پشت دلار تهران را گرفته اند .قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۹۳۰ تومان روانه بازار شد  و درنیمه روز توانست وارد کانال ۸ هزار تومان شود . با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار ، اسکنال آمریکایی وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده و حتی از مرز مقاومتی ۲۹ هزار ۲۰۰ تومان هم عبور کرد. نرخ برابری درهم به دلار ۲۹ هزار و ۳۸۴ تومان بود. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «قیمت دلار و درهم پرواز کرد /سکه یکه تازی می کند» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.