مخالفت مردم آمریکا با سیاست خارجی جو بایدن

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نظرسنجی مشترک «موسسه دموکراسی» و روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در همه حوزه‌ها با نظر منفی مردم مواجه شده و سیاست خارجی بدترین آن‌هاست.

حدود ۵۶ درصد با مدیریت او در مسائل خارجی مخالف هستند، در حالی که ۴۰ درصد بایدن را تایید می‌کنند. به طور خاص در مورد اوکراین، تنها ۳۸ درصد اقدامات بایدن او را تایید می‌کنند، در حالیکه ۵۲ درصد مخالف اوهستند.

در این نظرسنجی حدود ۵۰ درصد گفتند که از جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر حمایت خواهند کرد، در حالیکه ۴۲ درصد گفتند که به دموکرات‌ها رای خواهند داد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شهروندان آمریکایی روسیه را با ۱۶ درصد، پس از کره شمالی (۱۸ درصد)، چهارمین تهدید بزرگ علیه آمریکا می‌دانند.

یک روزنامه آمریکایی نیز با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده  نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.

روزنامه «نیویورک پست»، نوشت، جو بایدن  به یقین عاشق تکرار لاف‌های توخالی خود در زمینه ایجاد شغل است. او روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی درباره آخرین داده‌های شغلی گفت: «برنامه‌ها و سیاست‌های ما قوی‌ترین اقتصاد اشتغال‌زایی را در عصر نوین ایجاد کرده است.»

اما واقعیت این است که جو بایدن حتی یک شغل ایجاد نکرده  و  حقوق و دستمزدهای پرداختی در غیر امور کشاورزی  از فوریه ۲۰۲۰ به این سو  به میزان ۱.۲ میلیون نفر کاهش یافته و در واقع نیروی کار از ماه مارس تا آوریل امسال با ۳۵۳۰۰۰ نفر اخراجی مواجه شده است.

 نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای بی سی نیوز» نیز نشان داد که ۴۷ درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن در موضوع جنگ اوکراین ناراضی هستند و تنها ۴۲ درصد از وی در این زمینه رضایت دارند.

مخالفت بیش از نیمی از مردم آمریکا با سیاست خارجی جو بایدن

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.