تداوم روند نزولی ارزش معاملات سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای پالایشی و بانکی دو سر طیف بازار قرار داشتند. قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی‌ افزایش یافت و در سوی دیگر بانکی‌ها قرمزترین گروه بازار بودند. در کنار پالایشی‌ها، دو گروه «محصولات غذایی» و «قند و شکر» سبزترین گروه‌های بازار در روز سه‌شنبه بودند.

در معاملات روز سه‌شنبه دهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۱۲۲ واحدی در سطح ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۳ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای پالایشی و بانکی دو سر طیف بازار قرار داشتند. قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی‌ افزایش یافت و در سوی دیگر بانکی‌ها قرمزترین گروه بازار بودند. در کنار پالایشی‌ها، دو گروه «محصولات غذایی» و «قند و شکر» سبزترین گروه‌های بازار در روز سه‌شنبه بودند.

نمادهای «شپنا»، «فملی» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وتجارت»، «وبصادر» و «خودرو» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «فغدیر»، «آریا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «خدیزل» و «پخش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فغدیر، مدیریت و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سهام پالایشی و بانکی؛ دو سر طیف سبز و قرمز بورس 10 خرداد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.