افزایش حقوق بازنشستگان برای کاهش شکاف حقوق انجام شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در راستای عدالت انجام شد تا شکاف حقوقی بین حداقل بگیران و حداکثر بگیران کاهش پیدا کند و تا حدودی تعادل برقرار شود، البته در قانون پنج ساله هفتم به برخی مهارت‌ها و تخصص‌ها هم توجه ویژه شده است.

رجب رحمانی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: در لایحه بودجه برای تامین اجتماعی مسائل ویژه دیده شد و برای صندوق‌های بازنشستگی هم اعتبارات خوبی گذاشته شد تا مطالبات آن‌ها از دولت پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین افزود: نحوه افزایش حقوق بازنشستگان برای عدالت انجام شد تا شکاف حقوقی بین حداقل بگیران و حداکثر بگیران کاهش پیدا کند و تا حدودی تعادل برقرار شود، البته در قانون پنج ساله هفتم به برخی مهارت‌ها و تخصص‌ها هم توجه ویژه شده است.

وی ادامه داد: تورم امسال 38 درصد اعلام شده و افزایش حقوق بازنشستگان هم براساس تورم کالاهای اساسی و ضروری در نظر گرفته می‌شود و طبق مصوبه باید حداقل حقوق بازنشستگان 5 میلیون و 580 هزار تومان باشد و از این رو برای حداقل بگیران 57 درصد اضافه حقوق در نظر گرفته شد و حقوق‌های 10 میلیون به بالا هم 10 درصد به اضافه 550 هزار تومان افزایش خواهند داشت و این میزان افزایش حقوق تا حدودی امیدوار کننده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین درباره افزایش قیمت‌ها پس از اصلاح ارز 4200 تومانی گفت: براساس آنچه در مجلس تصویب شد نحوه انجام این امر اقتصادی به عهده دولت گذاشته شد اما قیمت کالاهای اساسی باید مطابق با 31 شهریور 1400 بود و افزایشی صورت نمی‌گرفت، به همین دلیل یارانه‌های 400 و 300 هزار تومانی برای افراد در نظر گرفته شد تا در ادامه کالاها با استفاده از کالا برگ، بدون افزایش قیمت به دست افراد برسد و مابه التفاوت را دولت از محل ارز 4200 تومانی پرداخت کند.

وی  ادامه داد: این جراحی بزرگ اقتصادی در شرایط کنونی لازم بود و در مجموع محاسن آن از معایبش بیشتر است و دولت و مجلس هم پیگیر بهترین روش‌ها هستند تا مردم تحت فشار قرار نگیرند./

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.