درخواست دوباره برای محاکمه قاتلان ابوعاقله در کنگره آمریکا

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، در حالی که درخواست‌هایی برای انتقال پرونده ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین به دیوان کیفری بین‌الملل مطرح شده‌اند، دو عضو مجلس سنای آمریکا خواستار اجرای تحقیقی شفاف درباره ابعاد این ترور و محاکمه قاتلان شدند.

میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و جان اوسوف، سناتور دموکرات این کشور در نامه‌ای خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کردند: شیرین ابوعاقله در حال انجام وظیفه خود به عنوان خبرنگار و گزارش واقعیت‌ها بود.

همچنین این دو عضو مجلس سنای آمریکا تاکید کردند: دولت جو بایدن به تضمین تکمیل تحقیقاتی شفاف درباره ترور شیرین ابوعاقله پایبند است و وزارت خارجه باید این تحقیقات و محاکمه قاتلان ابوعاقله را تضمین کند.

چند روز قبل ۵۶ عضو کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای از مسوؤلان این کشور خواستند تحقیقی درباره ترور خبرنگار الجزیره انجام دهند. آنها در نامه خود ضمن ابراز نگرانی عمیق از ترور ابوعاقله، درخواست کردند از خبرنگاران در تمامی نقاط جهان حمایت شود.

همچنین اعضای کنگره آمریکا در نامه خود با اشاره به اینکه وزارت خارجه آمریکا ترور ابوعاقله را توهین به مطبوعات توصیف کرده بود، از اظهارات و اقدامات مسؤولان این وزارتخانه تا امروز استقبال کردند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۱ مه گذشته ابوعاقله را هنگام پوشش خبر حمله نیروهای اسرائیلی به شهر جنین در کرانه باختری اشغالی ترور کرد؛ این اقدام خشم عمومی محافل حقوقی و رسانه‌ای کشورهای عربی و جهان را به دنبال داشت.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرد که مدارکی جمع‌آوری کرده که ثابت می‌کنند ارتش رژیم صهیونیستی در جنین ابوعاقله را هدف قرار داد. خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا نیز گزارش داد: تحقیقات درباره ابعاد ترور ابوعاقله اظهارات مسؤولان فلسطینی و همکاران ابوعاقله را که گفته بودند گلوله‌ای که این خبرنگار را به قتل رسانده متعلق به اسلحه یک سرباز اسرائیلی بوده، تایید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.