افت ارزش معاملات خرد سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز برای دومین روز متوالی میدکو سبزپوش بود و بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس تهران داشت.

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۲ هزار و ۶۱۹  واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۵ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۷۷۰ واحدی در سطح ۴۲۹ هزار و ۹۳۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۹ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «میدکو»، «فخوز» و «نوری» بیشترین تأثیر را در صعود شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فملی»، «شبریز» و «شستا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

 
 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فغدیر» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «آریا» و «ددانا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، فزر و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 
 

گروه‌ قرمز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی افت کرد و گروه‌ «فراورده‌های نفتی و کک» قرمزترین گروه بازار سهام بود. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان بود که ۳۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان رسید. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «صعود کمرنگ بورس /دومین روز قدرت نمایی میدکو» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.