تنش آبی ۷۵۰ روستای آذربایجان شرقی مرتفع شد

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد اسکندری در نشست هم اندیشی دهیاران خداافرین همچنین از اجرای آسفالت ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دهیاری‌ها نسبت به سال قبل ۹۰ درصد افزایش دارد و تلاش می کنیم اعتبارات ویژه ای به منطقه خداافرین اختصاص دهیم .

وی با بیان اینکه دولت برای ارتقای معیشت و اقتصاد روستاییان عزم جدی دارد، افزود: دهیاران می توانند با استفاده از ظرفیت ها و ارائه طرح های متعدد از جمله گردشگری و بوم گردی در خداآفرین برای دهیاری‌ها درآمدزایی کنند.

اسکندری با تاکید بر دوری کردن دهیاران از مسائل حاشیه ای و توجه به مشارکت مردمی در حل مشکلات روستاییان گفت: مردم باید در ساخت روستاها و در حوزه اقتصاد و تولید میدان دار باشند و دهیاران به عنوان تسهیل گر امور نقش آفرینی کنند.

آمار بالای بیکاری در خداافرین نگران کننده است

فرماندار خداافرین اعلام کرد: نیروی انسانی آماده به کار و جوانان تحصیل کرده خداآفرین در مقایسه با آمار متوسط استانی بالاست و براین اساس آمار بیکاری این شهرستان ۳۲ درصد و ۲.۵ برابر میانگین استانی است که این آمار آزار دهنده است .

علی اکبر نکونام اظهار کرد: خداآفرین به تناسب دارا بودن آب و خاک حاصلخیز و ظرفیت های فراوان می توانست یک شهرستان مترقی باشد اما متاسفانه آمار ۳۲ درصدی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی نشان از فقر موجود در این منطقه دارد و این خوشایند نیست.

فرماندار خداآفرین یکی از زمینه های ایجاد و تقویت نشاط و امید به آینده در جوانان را دستیابی به شغل دانست و افزود: تاکنون با فعال سازی بیش از ۴۲ واحد در این شهرستان و جذب نیروی کار در شرکت های فعال و ارائه تسهیلات متعدد در جهت اشتغالزایی پایدار روستایی و افزایش اشتغال تلاش شده تا به اهداف مورد نظر در اشتغال روستایی دست یابیم.

نکونام ابراز امیدواری کرد: با افزایش زیر کشت محصولاتی از جمله پنبه، کلزا، گلرنگ، کاملینا و اجرای الگوی کشت در شهرستان شاهد صادرات محصولات باغی و توسعه متوازن در تمام حوزه ها باشیم.فرماندار خداآفرین از افزایش مهاجرت معکوس در این شهرستان و احیای روستاها خبر داد.

وی گفت: رویکرد دولت سیزدهم حضور میدانی و جهادی در عرصه خدمات رسانی به مردم با تکیه بر ارتباط مستقیم با آحاد جامعه است بنابراین می توان با شناسایی فرصت ها و تبدیل آن به فرصت در جهت آبادانی و حل مشکلات جوانان تلاش کرد.

فرماندار شهرستان خداآفرین با بیان این‌که دهیاران نقش مهمی در مدیریت روستایی دارند، بر امیدآفرینی و تقویت نشاط در روستاها با ایجاد اشتغال تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.