واکنش تند کاخ سفید به انتقادات از فائوچی

هیل گزارش داد، کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره توئیت‌های اخیرا ایلان ماسک در انتقاد از آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، آنها را "حملات شخصی" که "فوق‌العاده خطرناک هستند" خواند.

ادعای بزرگ درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

ژان پی‌یر خاطر نشان کرد: "آنها چندش‌آور و به دور از واقعیت هستند و ما به اعتراض به آنها ادامه خواهیم داد و درباره آنها بسیار صریح خواهیم بود." او به این موضوع اشاره کرد که فائوچی در دوره هفت رئیس جمهور آمریکا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات خدمت کرده است.

این سخنگوی کاخ سفید بیان داشت: "ما خوش شانسیم که او حرفه و زندگی و استعداد استثنایی خود را وقف سلامت مردم آمریکا کرده است و این چیزی است که باید هم اکنون درباره‌اش بحث شود. این چیزی است که ما باید اکنون به خاطرش از او متشکر باشیم و مجددا می‌گویم که این صحبت‌ها فوق‌العاده خطرناک بوده و باید به آنها اعتراض کرد."

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل چند شرکت از جمله توئیتر اخیرا با انتشار یک توئیت علیه فائوچی جنجال به پا کرده است. او در پیامی کنایه‌آمیز خواستار محاکمه فائوچی شد. ماسک سپس یک تصویر طنزآمیز ادیت شده را منتشر کرد که در آن فائوچی به بایدن می‌گوید: "فقط یک قرنطینه دیگر، پادشاه من."

ایلان ماسک در اوایل همه گیری کووید-۱۹ نگرانی‌ها درباره این ویروس را "احمقانه" خواند و بعد از آنکه در اواخر اکتبر مالک شرکت توئیتر شد، سیاست‌های این شرکت درباره انتشار اطلاعات غلط درباره کووید-۱۹ را کنار گذاشت.

فائوچی در پایان سال جاری میلادی بعد از چند دهه خدمت به عنوان کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در دولت‌های آمریکا و همچنین دو سال رهبری تیم واکنش به کووید-۱۹ در دولت جو بایدن بازنشسته می‌شود.

او هدف حمله محافظه‌کارانی قرار گرفته که او را متهم به اتخاذ سیاست‌های بیش از حد آمرانه برای کند کردن گسترش ویروس می‌کنند. فائوچی گفته است او و خانواده‌اش از همان ابتدای همه‌گیری، زمانی که او گاهی با دونالد ترامپ و برخی از مشاورانش درباره پاسخ به همه‌گیری جدال پیدا می‌کرد، مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.