وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است

دنیای اقتصاد-تبریز: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در نشست شورای مرکزی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های مختلف با این هدف است، که باید با جدیت دنبال شود.

وی وحدت حوزه و دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار موثر برشمرد و اظهار کرد: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را راهبرد بنیادین بدانند و به درستی آن را بشناسند، نه اینکه این مقوله فقط یک روز در تقویم بوده و به سادگی از کنار آن گذشت.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند، یادآور شد: باید توجه داشت فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک موجب ایجاد فاصله و سوء تفاهم می‌ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود هر یک را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند، افزود: این دو نهاد مقدس در عمل باید همکاری و هماهنگی های لازم بین خود را بیش از پیش افزایش دهند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی هم در این نشست با بیان اینکه در راستای وحدت فکری و وحدت در هدف، گام‌های بزرگی میان حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، گفت: در زمینه‌ پایان نامه‌های مشترک فرصت مطالعاتی در حوزه و دانشگاه، مبادله استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی دو جانبه جای کار بسیار دارد.

حجت الاسلام محمد انوری ادامه داد: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه آذربایجان شرقی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان و با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز به فعالیت خود ادامه می‌ دهد.

انوری افزود: تاسیس اندیشکده، تاسیس قرارگاه جهادی شهید مفتح، افکارسنجی نگرش حوزویان و دانشگاهیان و تولید محتوا برای قرارگاه‌های رسانه‌ای از برنامه‌های آینده این دبیرخانه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.