سرنگونی جنگنده‌ها و بالگردهای اوکراین از سوی روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای روسیه در جریان نبرد با اوکراین نیروها و تجهیزات نظامی این کشور را در بیش از ۱۴۰ منطقه از بین بردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه  در نشست خبری گفت که نیروهای روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین را در بیش از ۱۴۰ منطقه از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «جنگنده‌ها، نیروهای موشکی و توپخانه روسیه یک انبار مهمات ارتش اوکراین را نزدیک شهرک "نوسکویه" در جمهوری لوهانسک و همچنین ۶۴ واحد توپخانه اوکراین را در مناطق عملیاتی شرق اوکراین منهدم کردند.»

کوناشنکوف افزود که نیروهای روسیه به پیشروی خود در منطقه دونتسک ادامه دادند و بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی را از بین بردند. وی افزود که نیروهای پدافند هوایی روسیه در روز گذشته پنج فروند پهپاد اوکراینی را منهدم کردند.

کوناشنکوف گفت که جنگنده‌های روسیه ۲ فروند جت «میگ-۲۹» و یک بالگرد «میل-۸» نیروی هوایی اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته در جمهوری دونتسک سرنگون کردند. پدافند هوایی روسیه نیز یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروی هوایی اوکراین را نزدیک شهر «اوگلدار» در جمهوری دونتسک سرنگون کرد.

طی روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از نیروهای این کشور در نبرد با اوکراین بازرسی کرد.  وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شویگو سفر کاری به منطقه نظامی جنوب انجام داده و نیروهای خود را در مناطق عملیات ویژه نظامی بازرسی کرده است.

روسیه ۲۴ فوریه  به درخواست کمک جمهوری‌های «دونباس» دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل کی‌یف، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد. از آغاز درگیری‌ها، کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف تنها بر آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.