چین: آمریکا تهدیدی مستقیم برای جهان است

 راشاتودی گزارش داد، "تان کفه‌ئی" سخنگوی ارتش چین گفت:‌ حقایق یکبار دیگر نشان داده که آمریکا تهدیدی مستقیم علیه نظم بین‌المللی و مقصر آشفتگی منطقه است.

چین: آمریکا دست از قلدری بردارد!

این مقام چینی همچنین در این بیانیه مدعی شد که "آمریکا با هدف پیگیری منافع خود به جنگ‌ها علیه دیگر کشورها یا ایجاد بحران و درگیری دامن زده و باعث تلفات سنگین و بی‌خانمانی غیرنظامیان بیگناه شده است."

طبق این گزارش، بودجه ۸۵۸ میلیارد دلاری ارتش آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۳ که ۱۰ میلیارد دلار آن برای کمک‌های امنیتی و خرید تسلیحات برای تایوان است یک اقدام دیگر "تحریک‌آمیز" محسوب می‌شود که می‌تواند به صورت جدی صلح و ثبات در تنگه تایوان را به مخاطره بیندازد و خطر تقابل نظامی بین چین و آمریکا را افزایش دهد.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین وعده داده که به صورت قاطعانه از اتحاد مجدد ملی و یکپارچگی قلمروی خود دفاع کند و همچنین هشدار داد که واشنگتن گزینه‌ای جز احترام به منافع اصل چین و نگرانی‌های این کشور ندارد.

جزیره تایوان از سال ۱۹۴۹ خودگردان است، اما هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرد و چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت ۲۰۲۲ شدت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.