اخراج ۱۷ دیپلمات روس از سوی هلند/علت چه بود؟

بنا به اعلام یک مقام ارتش هلند، روسیه در تلاش است تا به اطلاعات زیر ساخت های انرژی این کشور در دریای شمال دست یابد.

به گزارش پایگاه اینتل ریبابلیک، یک مقام ارتش هلند اخراج شماری از دیپلمات های روسیه را مورد تائید قرار داد.

فوری/تحریم های جدید انگلیس علیه ایران

رئیس اطلاعات نظامی ارتش هلند امروز دوشنبه اعلام کرد که ۱۷ دیپلمات روسی باید هلند را بر اساس آنچه تصمیم برای برابر کردن تعداد کارکنان دیپلماتیک در دو کشور خواند، ترک کنند.

رئیس اطلاعات نظامی هلند در توضیح این تصمیم مدعی شد که تلاش روسیه بر این است تا به داده‌هایی در مورد زیرساخت‌های انرژی هلند در دریای شمال دسترسی پیدا کند.

این مقام نظامی هلند همچنین مدعی شد که روسیه علاقه‌مند است اطلاعات در مورد کابل‌های اینترنت و خطوط لوله گاز این کشور را جمع آوری کند. به ادعای این مقام نظامی هلند، این اقدام مقدماتی برای خرابکاری احتمالی از سوی روسیه در هلند است.

در این راستا، وزارت امور خارجه هلند در بیانیه ای ادعا کرد که تعداد دیپلمات های روسیه را در پی مناقشه ادامه دار میان دو کشور محدود خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه هلند در این ارتباط ادعا شده است: تلاش های مستمر روسیه برای قرار دادن افسران اطلاعاتی در هلند تحت پوشش دیپلماتیک غیرقابل قبول است! به همین دلیل است که ما تعداد دیپلمات های روس در هلند را محدود می کنیم!

در ادامه بیانیه مذکور آمده است که این کشور همچنین کنسولگری هلند در «سن پترزبورگ» و دفتر بازرگانی روسیه در «آمستردام» را می بندد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.