تهران طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش باد خیلی شدید و طوفان لحظه‌ای و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از عصر امروز خبر داد.

متفاوت ترین تصویری که از زمین به ثبت رسید+ عکس

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: باتوجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی، وضعیت‌ جوی استان تا پایان هفته در ارتفاعات شمال و شمال غرب، رگبار شدید باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده و در عصر امروز و پنجشنبه بارش‌ها مداوم و وزش باد شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای همراه خواهد بود.  

کرمانشاه آماده‌باش شد

وی گفت: در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی شده و بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد مسیرهای کوهستانی مورد انتظار است که لازم است از اتراق اطراف رودخانه‌ها خودداری کرده و کانال‌ها و آب‌روها لایروبی و دستگاه‌های امدادی و اجرایی آماده باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: در مناطق جنوبی و غربی وزش باد خیلی شدید و احتمال سقوط اشیاء، شکستن نهال و درختان فرسوده و سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های غیر مستحکم و تجهیزات شهری وجود داشته که توصیه می‌شود در فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز، فعالیت عمرانی و توقف کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان قدیمی احتیاط کرده و از مستقر شدن کنار داربست‌ها خودداری شود.

وی از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در سطح استان از امروز تا جمعه خبر داد و گفت: احتمال یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات و آسیب به محصولات کشاورزی وجود داشته که بهتر است مدیریت لازم انجام شود‌.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.