نماینده بستان‌آباد: شاید بشود با «زور»، ظاهر خیابان را با حجاب کرد، اما «دین» مردم از بین می‌رود / مردم را با یکدیگر «درگیر» کرده‌ایم

غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد در خصوص روش‌های جدید حاکمیت در برخورد با کشف حجاب و فضای دوقطبی که به تبع آن ایجاد شده است، می‌گوید: حجاب یک مسئله مهم فرهنگی، اعتقادی و ارزشی است و چیز ساده‌ای نیست که فردی بنشیند و دستورالعمل و راهکار بدهد و سریع به نتیجه برسد. برای این جور کارها، حتماً بایستی از نظرات علمای بحث، یعنی کسانی که در این حوزه نظر دارند استفاده کنیم. باید هم از تفکرات مختلف و هم از نظر علمی افراد استفاده کنیم و موضوع باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود. از نظر مذهبی، علمای دین باید جمع شوند تا ببینیم چگونه می‌توانیم این معضلی که الان در جامعه هست را حل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی می‌گوید: با برخوردهای احساسی و شلاقی مثل آره من می‌توانم و من انجام می‌دهم تا شما ببینید و الان جلویش را می‌گیرم و... شاید بشود با زور ظاهر خیابان را با حجاب کرد و شاید بشود برای نظام جمهوری اسلامی کاری کرد، ولی برای اسلام و دین مردم این‌گونه نمی‌شود کار کرد زیرا دین مردم از بین می‌رود.

شاید بشود با زور ظاهر خیابان را با حجاب کرد، اما دین مردم از بین می‌رود/ جامعه را به سمتی برده‌ایم که مردم را با یکدیگر درگیر کنیم

نوری با اشاره به اینکه مردم با این روش‌ها به صورت اعتقادی ایمان نمی‌آورند و شاید فقط از سر ترس بپذیرند، گفت: شاید با این کارها برای نظم امنیت عمومی بشود کاری کرد، ولی برای اعتقادات و باورهای مردم و برای دین مردم این‌گونه نمی‌شود قدم مثبتی برداشت. اگر صحبت و تفکرات عالمان در خصوص حجاب تاکنون تجمیع شده بود، نباید نتیجه‌اش این‌گونه می‌شد که اکنون شاهد میل به بی‌حجابی در برخی افراد باشیم؛ پس نشان می‌دهد که یک جای کار ما اشکال دارد.

وی می‌گوید: با خردجمعی و احیای باورهای درونی و اصلاح توامان امور، می‌شود پدیده حجاب را در کشور، ساری و جاری کرد. مردم انتظار دارند در همه حوزه‌ها، قانون رعایت شود و اصلاح امور در همه بخش‌ها صورت بگیرد و شرع، قانون و عدالت در همه حوزه‌ها رعایت شود. وقتی در نظارت و اجرای قانون، به صورت لکه‌ای عمل شود، این رویکرد، روی باور جوان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. عقب‌افتادگی ما در برخی امور، محسوس و زیاد است. این‌ها باورها را دچار تزلزل می‌کند و مشکل‌ساز است.

اگر صحبت و تفکرات عالمان در خصوص حجاب تاکنون تجمیع شده بود، نباید نتیجه‌اش این‌گونه می‌شد که اکنون شاهد میل به بی‌حجابی در برخی افراد باشیم؛ پس نشان می‌دهد که یک جای کار ما اشکال دارد.

نوری در مورد اینکه دوقطبی شدن در موضوع حجاب، چقدر برای نظام خطرناک است؟ گفت: دوقطبی شدن در کارهای سیاسی هم، خسارت زیادی دارد، ولی در این حوزه، خسارتش بسیار بیشتر است زیرا جامعه را به آن سمتی برده‌ایم که مردم را با یکدیگر درگیر کنیم و بین مردم به خاطر اعتقادات‌شان دوقطبی شدن ایجاد شود. ما باید با روش‌های پیامبر اکرم (ص)، ائمه و اتکا به قرآن برای توسعه و ترویج اسلام، کارمان را پیش ببریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.