توضیحات گروسی درباره فعالیت هسته ای ترکیه

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ترکیه با ساخت نیروگاه آک‌کویو (آق‌قویو) وارد مرحله جدیدی از توسعه اقتصادی خود شده است

حکم رهبری درباره تجسس در امور شخصی دیگران در فضای مجازی

به گزارش شبکه تی آر تی، رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در اولین مراسم تحویل سوخت هسته‌ای در نیروگاه آک‌کویو استان مرسین ترکیه اظهار داشت: ترکیه وارد مرحله جدیدی در توسعه اقتصادی خود شده است و این کشور به طور صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای را پذیرفته است.

دریادار سیاری هشدار داد: اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به کشتی‌های تجاری ما تعرض کند

وی در این مراسم که که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در آن به صورت تله‌کنفرانس شرکت کردند، افزود: این ویژگی مهم و دستاورد بزرگی برای ترکیه است که در مدت کوتاه ساخته شده است.

گروسی گفت: این جمهوری امسال صدمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و ۱۰۰ سال دیگر نیز نیروگاه آک‌کویو همچنان به تولید انرژی هسته‌ای پاک برای کشور خود ادامه خواهد داد. من می‌توانم به شما اطمینان دهم که در هر مرحله از فرآیند می‌توانید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این موضوع اعتماد کنید.

وی با تاکید بر اهمیت انرژی در توسعه و پیشرفت اقتصادی تصریح کرد: مهم آن است که در حین انجام این کار آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: در عصر گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی به سر می‌بریم. انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع انرژی پاک، تحولات بسیار مهمی را در این تاسیسات فوق العاده‌ای که امروز از آن بازدید کردم، فراهم می‌کند و بیش از ۱۰ درصد انرژی پاک را برای کشور تامین خواهد کرد.

گروسی بیان کرد: انرژی هسته‌ای فواید و مسؤولیت‌های زیادی به همراه دارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ابتدا در این پروژه مشارکت داشته و در چارچوب این پروژه کمک‌های فنی ارائه می‌کند و همچنین از نیروی کار ترکیه همراه با شرکای روسی خود در تحقق این تسهیلات حمایت می‌کند. به این ترتیب رگولاتور مستقل در ترکیه انواع فرصت‌ها را در اختیار خواهد داشت و استانداردهای ایمنی لازم در این راه اعمال خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.