انتقاد رئیس بازرسی کل کشور از صنعت خودروسازی در کشور

رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشو گفت: متاسفانه هنوز هم در کشورمان شاهد تولید خودروهایی هستیم که دو تا سه برابر خودروهای تولیدی کارخانه های کشورهای دیگر مصرف بنزین، و نفت وگاز (گازوئیل) دارند که این‌ مهم‌ مصداق بارز به هدر دادن بیت المال است.

 خدائیان رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور ۳ خردادماه در شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: سازمان بازرسی کشور می کوشد با عمل به وظایف قانونی خود از هدررفت منابع جلوگیری کند.

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: رزمندگان‌ توانستند با جانفشانی و ایثار خود، حماسه آزادسازی خرمشهر را بی آفرینند.

رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور افزود: در بحث آزادسازی خرمشهر که ۱۹ هزار اسیر عراقی را به همراه داشت، امری بود که بسیاری از صاحبنظران نظامی آن را غیرممکن می دانستند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، اقدامی بود که دست خداوند از آستین رزمندگان بیرون آمد و این‌ موفقیت را رقم‌ زد ادامه داد: امروز نیز باید گوش به فرمان ولی مسلمین جهان و مقتدایمان باشیم تا تکلیف خود را در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان نظام بدانیم.

خدائیان از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار مقابله با تحریم‌ها و جنگ‌ اقتصادی، نام برد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط تحریم، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه را تضمین کرده و معنای آن اقتصاد ریاضتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و کمک به  بخش خصوصی یکی از راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن یکی از شاخصه های اصلی آن است.

رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور از سمنان به عنوان استانی پهناور با پتانسیل های متنوع و متعدد نام برد و اضافه کرد: استان سمنان از ظرفیت های بسیار مطلوبی برخوردار است که می تواند بخش مهمی از اقتصاد جامعه را اداره کرده و چرخ اقتصادی کشور را در داخل این استان به چرخش در بیاورد.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف در منابع، یکی دیگر از مباحث مهم و شاخصی است که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است ادامه داد: ما هنوز در کشور خودروهایی را تولید می کنیم که دو تا سه برابر خودروهای تولیدی کارخانه های کشورهای دیگر مصرف بنزین، و نفت وگاز (گازوئیل)دارند که این‌ مهم‌ مصداق بارز به هدر دادن بیت المال است.

رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور با اشاره به توان بالای کشورمان در حوزه های اقتصادی افزود: ما باید به صورت مستمر وابستگی‌ خود را به نفت کم کنیم‌ چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند، اقتصاد نفتی اقتصاد با ثباتی نیست.

وی تصریح کرد: از طریق تنوع بخشی به صادرات و تولیدات در سطح کشور، می توانیم‌ از وابستگی به نفت رهایی پیدا کنیم. همه باید بدانیم که خروج از دولتی بودن اقتصاد و خروج از وابستگی به نفت، راه موفقیت کشور است.

خدائیان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید و خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با فرآهم‌ نمودن شرایط مطلوب، از خروج نخبگان جلوگیری کرده و از فکر و نظر آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور با انتقاد از فرآیند طولانی صدور مجوزها در کشور اظهار کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون تسهیل صدور مجوزها، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان،‌ قانون رفع موانع تولید و ... از جمله تکالیف همه ماست که  باید در راستای تحقق آن‌ تلاش کنیم، نباید یک‌ متقاضی سرمایه گذاری و تولید، ۶ ماه تا یک سال در بروکراسی اداری معطل بماند.

وی به نقش مهم اداره کل بازرسی در استان پرداخت و گفت: از وظایف بازرسی کل استان این است که بر اجرای صحیح و کامل این قوانین و حُسن اجرای امور نظارت داشته باشد.

خدائیان ادامه داد: الحمدالله در استان سمنان، شاهد تقویت و فعالیت بخش خصوصی هستیم که امری بسیار ارزشمند بوده و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا می کند.

وی به هدفگذاری های این دستگاه نظارتی اشاره و تصریح کرد: حمایت از مدیران پاک دست امری قابل توجه و مَدنظر بوده و پیشگیری از وقوع هرگونه جرم، تخلف و سوء جریان به دور از مچگیری، از اولویت ها و برنامه کاری ما در سازمان بازرسی کل کشور است.

این مقام مسوول به لزوم حمایت از قانون جوانی جمعیت پرداخت و عنوان کرد: در بحث کاهش جوانی جمعیت که جزو دغدغه ها و چالش های‌ مطرح شده توسط استاندار سمنان بود، ضرورت دارد تا قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به نحو مطلوب در سطح استان اجرایی شود.

خدائیان به کمبود آب در این استان کویری اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص تامین آب برای استان نیز باید با یک افق دید بلند مدت، اقدامات اساسی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر اجرای برنامه ریزی های بلند مدت، تصمیمات گرفته شده از قبل نیز پیگیری و اجرایی شود.

وی به مطالبات مردم در خصوص توجه جدی به اجرای قانون هوای پاک اشاره و بیان کرد: رعایت‌ مقررات و قانون هوای پاک در استان نیز مَد نظر قرار داشته و نیاز است تا بکارگیری صنعت سبز در دستور کار باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.