جلوگیری از سفارت جدید روسیه در این کشور

آنتونی آلبانیز گفت: این لایحه کمتر از دو ساعت پس از ارائه در هر دو مجلس به تصویب رسید.

آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از معرفی این قانون گفت: "ما به سرعت اقدام می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در محلی که قبلا اجاره کرده، حضور دیپلماتیک رسمی داشته باشد. " و افزود که این تصمیم "در راستای منافع امنیت ملی استرالیا است. "

آلبانیز ادامه داد: «دولت توصیه‌های امنیتی بسیار واضحی را در مورد خطر بالقوه حضور روسیه در نزدیکی مجلس نمایندگان دریافت کرده است. "

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا نیز صحبت های آلبانیز را تایید کرد. وی یادآور شد: روسیه در حال حاضر سفارت سابق اتحاد جماهیر شوروی در حومه گریفیث را در اختیار دارد.

آلبانیز تصریح کرد مسکو به حضور خود در استرالیا در محل موجود خود در گریفیث ادامه خواهد داد، همانطور که سفارت استرالیا در مسکو سر جای خود باقی خواهد ماند.

نخست‌وزیر استرالیا گفت: از نظر ما روسیه در موقعیتی نیست که در مورد حقوق بین‌الملل صحبت کند، زیرا با تهاجم خود به اوکراین به طور مداوم و گستاخانه آن را نقض می‌کند.

استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای غیر عضو ناتو در حمایت غرب از اوکراین است و مداوما مهمات و تجهیزات دفاعی برای کی یف می فرستد و از سوی دیگر، صادرات آلومینا و سنگ معدن آلومینیوم، از جمله بوکسیت، به روسیه را ممنوع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.