رئیس‌جمهور کوبا از رئیسی استقبال کرد

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا عصر امروز به وقت تهران در محل «کاخ انقلاب» از آیت الله سید ابراهیم رئیسی به طور رسمی استقبال کرد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا عصر امروز (پنجشنبه ۲۵ خردادماه) به وقت تهران در محل «کاخ انقلاب» از آیت الله سید ابراهیم رئیسی به طور رسمی استقبال کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی «میگل دیاز کانل» به کوبا سفر کرده و صبح امروز(پنجشنبه به وقت تهران) وارد کوبا شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی این کشور مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

در این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و ثبت عکس یادگاری، روسای جمهور ایران و کوبا از یگان تشریفات سان دیده و اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

پس از انجام مراسم استقبال رسمی، مذاکرات خصوصی رؤسای‌جمهور و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

«میگل دیاز کانل» فروردین ماه امسال از سوی مجلس ملی این کشور برای دومین دوره پنج ساله در سمت خود ابقا شد. او پیش‌تر در آوریل ۲۰۱۸ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب و جانشین رائول برادر فیدل کاسترو برگزیده شده بود.

رئیس‌ جمهور اسلامی‌ ایران بامداد دوشنبه ۲۲ خردادماه و در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد که کاراکاس اولین مقصد، ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه دومین مقصد و هاوانا سومین مقصد سفر پنج روزه آیت‌الله رئیسی است.

در این سفر، حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه، جواد اوجی وزیر نفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

کوبا مقصد پانزدهم سفر رئیس جمهور و پایان بخش نخستین سفر دوره‌ای وی به منطقه آمریکای لاتین است. از مجموع ۱۴ سفر خارجی رئیس جمهور، وی تاکنون چهار سفر در سال ۱۴۰۰ به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر، ۶ سفر در ۱۴۰۱ به عمان، ترکمنستان، ازبکستان، سازمان ملل، قزاقستان و چین و چهار سفر به سوریه، اندونزی، ونزوئلا، نیکاراگوئه در ۱۴۰۲ انجام داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.