آخرین وضعیت بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

مقاومت دلار در برابر رگبار اخبار /مرز حمایتی سکه از دست رفت

کدخبر: ۵۸۰۳۸۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز نه صعودی شد و نه کاهش محسوسی را ثبت کرد.اسکناس آمریکایی امروز در محدوده 48 هزار و 500 تا 48 هزار و 800 تومان به فروش رسید.
مقاومت دلار در برابر رگبار اخبار /مرز حمایتی سکه از دست رفت

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز پنجشنبه 25 خرداد ماه، روز پر خبری برای بازار ارز تهران بود.حلقه ی اخبار سیاسی در چند وقت اخیر روز به روز تنگ تر می شود و سیگنال های مثبت و منفی مانع اصلی صعود قیمت دلار بوده است.با این حال قیمت دلار امروز نه صعودی شد و نه کاهش محسوسی را ثبت کرد.اسکناس آمریکایی امروز در محدوده 48 هزار و 500 تا 48 هزار و 800 تومان به فروش رسید.

مقاومت دلار در برابر رگبار اخبار

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند فاند خبرهای توافق در بازار زیاد شده و برای همین بازار خریدار چندانی ندارد. معامله‌گران می‌گویند بازار در انتظار خبر است؛ اما خبری که قطعی باشد.

صبح امروز بازار با یک خبر مهم شروع به کار کرد. وزیر امور خارجه عمان در تازه ترین اظهارات خود گفته ایران و آمریکا به حصول توافق برای تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند.طبق اظهارات «بدر البوسعیدی» احتمالاً فقط بحث موضوعات فنی باقی مانده است. 

در کنار این خبر، نیویورک‌تایمز در گزارشی جزئیات جدید از توافق «غیرمکتوب» ایران و آمریکا را منتشر کرد.این روزنامه آمریکایی از طرف مقامات سه کشور مدعی شد که دولت بایدن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران و آزادی آمریکایی‌های زندانی بی سر و صدا با ایران مذاکره کرده است.

آن طور که در این گزارش آمده  ایران بر اساس توافق جدید - که دو مقام اسرائیلی آن را "قریب الوقوع" توصیف کردند- موافقت خواهد کرد که اورانیوم را فراتر از سطح تولید فعلی خود که ۶۰ درصد است، غنی سازی نکند. 

در این بین قرار است وزیر امور خارجه عربستان هم روز شنبه به تهران سفر کند و این در حالی است که آنتونی بلینکن هفته قبل به عربستان سفر کرده بود.بازیگران ارزی ارزی تهران با چیدن پازل اخبار سیاسی سعی میکنند بی گدار به آب نزنند و در انتظار اخبار جدیدتر هستند تا مسیر حرکتی خود را تعیین کنند. 

مرز حمایت و مقاومت قیمت دلار

تکنیکال‌کاران معتقدند اگر قیمت دلار سطح حمایتی 48 هزار و 800 تومان را از دست بدهد دوباره فشار فروش در بازار زیاد می‌شود و حمایت مهم بعدی 48 هزار و 200 تومان خواهد بود، اما اگر نرخ دلار به صعود برگردد مرز روانی 50 هزار تومان مقاومت بازار است و پس از آن سقف قیمتی 50 هزار و 700 تومان را پیش‌رو دارد.

قیمت دلار در هرات چقدر شد؟/درهم افت کرد

قیمت دلار در بازار ارز هرات هم مانند تهران نوسان معناداری را ثبت نکرد. اما با افت تقریبا 150 تومانی مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان را از دست داد و بر روی 48 هزار و 650 تومانن قرار گرفت. نرخ حواله درهم نیز امروز با کاهش تقریبا 200 تومانی بر روی 13هزار و 450 تومان قرار گرفت. 

قیمت طلای جهانی صعودی شد

قیمت اونس طلا که شب گذشته زیر کف حمایتی 1940 دلار بود در بازار امروز در زمان نگارش این گزارش به مرز مقاومتی 1960 دلار نزدیک شده بود.

قیمت طلا ۱۸ عیار بر مدار نزول

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در زمان نگارش این گزارش طبق سایت اتحادیه طلا و ارز 2 میلیون و 307 هزار و 700 تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل  20 هزار تومان پایین آمده بود. 

مرز حمایتی سکه از دست رفت

قیمت سکه امامی هم امروز مرز حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد و با 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید