انفجار مهیب در کارخانه باروت‌سازی روسیه

امروز (سه شنبه) در پی وقوع انفجار در کارخانه باروت‌سازی در منطقه مرکزی «تامبوف» روسیه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش کرد، سخنگوی مرکز خدمات اورژانس گفته است که آتش‌سوزی در کارخانه تولید باروت در «کوتوفسک» منطقه تامبوف به مرگ چهار نفر منجر شده است.

بنا بر اطلاعات به روز شده، شمار افرادی که در حادثه انفجار در کارخانه باروت‌سازی متحمل آسیب شده‌اند به 16 نفر افزایش یافته است که از آن میان چهار نفر جان باختند.

وضعیت هولناک خودرو ایرانی بعد از تصادف/ حتی مدل ماشین را نمی توانید تشخیص دهید

بنا بر گفته «ماکسیم ایگوروف» فرماندار منطقه تامبوف، علت آتش سوزی عامل انسانی بوده است و گفت: «امروز در کارخانه تولید باروت، یک پارچه نخی آتش گرفته است. عامل انسانی موجب این آتش‌سوزی شده است. من می‌توانم با قاطعیت اعلام کنم که این یک حمله تروریستی نبوده است».

وی در کانال تلگرامی خود در این خصوص گفته است:‌«کارگران این کارخانه و ساکنان شهرک های همجوار در خطر نیستند. شرکت به طور معمول کار می کند، چرخه فن آوری مختل نشده است، تولید متوقف نشده است».

وی در ادامه افزود: «متأسفانه تلفات انسانی برجای گذاشته شده است. تمام کمک‌های لازم در اختیار قربانیان قرار خواهد گرفت».

طبق گزارش وزارت امور اضطراری، در نتیجه انفجار در کارخانه تولید باروت، افرادی جان باختند و افرادی نیز زخمی شدند. فضایی برابر یک متر مربع آتش گرفته است و در نهایت آتش‌نشان‌ها موفق به مهار آتش شدند.

مهر دو سال پیش نیز در پی وقوع انفجار در کارخانه تولید باروت در منطقه «ریازان» روسیه، دست‌کم 17 نفر جان خود را از دست دادند و در پی این انفجار، آتش‌سوزی رخ داد و کارخانه کاملاً تخریب شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.