عربستان متوجه شد هر چقدر تعامل بین کشورهای منطقه بیشتر باشد، به نفع کل منطقه است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از سرگیری روابط ایران و عربستان به نفع دو کشور، جهان اسلام و کشورهای منطقه است و بازنده آن هم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

شهریار حیدری ، با اشاره به اینکه بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان در وهله اول به نفع دو کشور و در ادامه به نفع جهان اسلام و کشورهای منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور قدرتمند از لحاظ ژئوپلیتیکی هستند و می‌توانند نقش مهم و کلیدی در اتحاد دنیای اسلام داشته باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه عربستان سعودی پیش‌تر تحت تأثیر صهیونیست‌ها و آمریکا بود و بعد از مدت‌ها متوجه شد این کشورها برای وحدت و اتحاد میان کشورهای اسلامی یک تهدید بزرگ هستند و نباید به آنان اعتماد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان رفتار و رویه عربستان نه تنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران بلکه نسبت به جهان اسلام و کشورهای منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس تغییر کرده است و آنان به خوبی متوجه شدند که نباید به کشورهای فرامنطقه‌ای اجازه دخالت در امور منطقه و ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه را داد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سرگیری روابط ایران و عربستان به نفع دو کشور، جهان اسلام و کشورهای منطقه است و بازنده آن هم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که چهل سال است تلاش می‌کنند تا بتوانند بین کشورهای مسلمان و منطقه تفرقه ایجاد کنند.

حیدری با اشاره به اینکه تلاش رژیم صهیونیستی برای اختلاف افکنی در منطقه ادامه دارد و فقط تاکتیک آنان متفاوت شده است، گفت: آنان حتماً باز هم کارشکنی و تلاش می‌کنند که روابط بین ایران و کشورهای منطقه را دچار چالش و خدشه کنند. البته خوشبختانه کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی بالاخره متوجه شدند و به این نتیجه رسیدند که هر چقدر تعامل بین کشورهای منطقه بیشتر باشد، به نفع کل منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.