پسکوف: اظهارات اوباما درباره کریمه نشانه خِرد اوست

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: این گفته‌ها نشان دهنده هوش و ذکاوت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکاست. یک جناح سیاسی بزرگ در اوکراین وجود داشت که واقعا از ایده توسعه روابط خوب با روسیه حمایت می‌کرد و مخالف گسترش روس هراسی بود.

وی ادامه داد: نه تنها بخشی از کریمه بلکه تمامی مردم این شبه جزیره می‌خواستند بخشی از فدراسیون روسیه شوند.

وحشتی که این جنگنده روسیه به جان اوکراین انداخت + عکس

اخیرا باراک اوباما در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفته بود که ساکنان روس زبان کریمه از ایده پیوستن این منطقه به روسیه در ۲۰۱۴ حمایت کردند و برخی از کشورهای اروپایی هم از این مساله آگاه بودند. او حتی گفته بود که پارلمان اوکراین نیز از روسیه حمایت می‌کرد.

در مارس ۲۰۱۴، کریمه و سواستوپل رفراندومی را برای پیوستن به روسیه برگزار کردند که در نتیجه آن، ۹۷ درصد از رای دهندگان از این الحاق به فدراسیون روسیه حمایت کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) همچنین امروز جمعه تاکید کرد که خطر اشاعه و گسترش تسلیحات ارسال شده "ناتو" به اوکراین در سراسر جهان اجتناب ناپذیر است.

او گفت: "کی‌یف نمی‌تواند ایمنی این سلاح‌ها و پاسخگویی به انتقال و اشاعه آنها را تضمین کند."

پسکوف خاطرنشان کرد: این خطر "یک تهدید بسیار فوری است و ما قبلا در مورد چنین خطری صحبت کردیم و سلاح‌های غربی ارائه شده به اوکراین توسط گروه‌های جنایتکار مختلف در اروپا فروخته می‌شود."

وی تاکید کرد که "هرگاه این سلاح‌ها ارائه می‌شود، اشاعه آنها اجتناب ناپذیر می‌شود، زیرا نمی‌توان پاسخگویی، ایمنی یا امنیت را تضمین کرد."

وی گفت: «البته همه اینها مملو از تهدیدات بزرگی برای امنیت منطقه‌ای و در بعد وسیعتر برای امنیت جهانی است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.