پارلمان اروپا خواستار محاکمه اسرائیل شد

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا از پیشرفت محدود در تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مرتکب شده ابراز تاسف کرده و به کمک به دادگاه کیفری بین‌المللی و دادستان آن در پیشبرد تحقیقات و تعقیب قضایی تأکید کرده است.

واکنش تند «کنعانی» به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد، این بیانیه می افزاید که شهرک سازی‌های غیرقانونی مانع بزرگی بر سر راه حل دو کشوری و نیز برقراری صلح و امنیت پایدار است.

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا همچنین خواستار تلاش‌های جدید برای پایان دادن چرخه اخیر خشونت‌های مربوط به شهرک‌سازی شد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید اقداماتی را برای رسیدگی به گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری در نظر بگیرد.

این کمیته همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا رای حقوقی برای ارزیابی پیامدهای سیاسی و اقتصادی اقدام رژیم اشغالگر مبنی بر واگذاری اختیارات گسترده در مسائل مربوط به کرانه باختری به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم را صادر کند که این امر موجب تعمیق حضور رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی می‌شود.

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا همچنین از اتحادیه اروپا خواسته که مذاکرات بر سر قرارداد شراکت کامل با فلسطین را در اسرع وقت آغاز کند و یک شورای مشترک تشکیل دهد و افزوده است که اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۰ میلادی قرارداد شراکت مشابهی را با رژیم اشغالگر اسرائیل منعقد کرده است.

«اوین انسر» نماینده سوئد در اروپا نیز گفت: مردم فلسطین بیش از ۵۰ سال است که زیر گلوله رژیم اشغالگر زندگی می‌کنند و اتحادیه اروپا باید تعهد واقعی خود را با تقویت همکاری‌های خود با تشکیلات خودگردان فلسطین و تلاش برای پایان دادن به اشغالگری نشان دهد.

اتحادیه اروپا و آمریکا بر این باورند که رویکرد افراطی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی موجب تقویت مقاومت فلسطین و تسریع فروپاشی این رژیم می‌شود.

رویترز مدعی شد / اروپا بر خلاف تعهد برجام تحریم موشکی ایران را حفظ می‌کند!

۱۹ اردیبهشت ماه امسال نیز اتحادیه اروپا به خاطر حضور ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نمایندگی از کابینه رژیم صهیونیستی، سخنرانی‌های مراسم «روز اروپا» در سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد تا مانع از حضور و سخنرانی وی در این مراسم شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی قرار بود در مراسم «روز اروپا» شرکت کند که اروپایی‌ها اعلام کردند، علاقه‌ای به حضور وی در این آئین ندارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» در این باره به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشته بود: بسیاری از اظهارات و عقاید بن گویر با دیدگاه‌های اتحادیه اروپا در تضاد است و این اتحادیه از نگاه سیاسی وی یا حزبش حمایت نمی‌کند.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی نیز در گفت‌ وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد با بن گویر و اسموتریچ دیداری نداشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.