رسانه آمریکایی افشاگری کرد/ رئیس واگنر در خاک روسیه است

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که رئیس گروه واگنر با وجود توافق برای خروجش از روسیه پس از شورش چند روز قبل، هنوز راهی بلاروس نشده و در خاک روسیه است.

کرملین ۲۴ ژوئن گذشته اعلام کرد که پریگوژین بر اساس توافقی که با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای پایان دادن به شورش مسلحانه‌ای به رهبری پریگوژین علیه فرماندهی نظامی روسیه حاصل شد، به بلاروس منتقل خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، لوکاشنکو به دلیل آشنایی ۲۰ ساله با پریگوژین با موافقت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد میانجیگری برای رسیدن به توافقی درباره بحران به وجود آمده را داد.

پسکوف افزود: پرونده کیفری که علیه پریگوژین به اتهام شورش مسلحانه باز شده بود، بسته خواهد شد و نیروهای واگنری که در این اقدام با او همکاری کردند، به پاس خدماتی که در گذشته به روسیه داشتند، با هیچ مجازاتی مواجه نخواهند شد.

 پنج‌شنبه خبرگزاری روسیه به نقل از یک قانونگذار بزرگ اعلام کرد که روسیه به پریگوژین گفت که اگر نیروهایش با وزارت دفاع قرارداد امضا نکنند، او را از تامین مالی محروم خواهد کرد.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از ژنرال آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد، پریگوژین از امضای قرارداد خودداری کرد و در ادامه روسیه به او اعلام کرد که نیروهایش از الآن به بعد دیگر در جنگ اوکراین شرکت نخواهند کرد.

در همین راستا هیئت نظارت بر ارتباطات روسیه سایت‌های خبری وابسته به گروه رسانه‌ای پاتریوت نزدیک به پریگوژین را مسدود کرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، بسیاری از سایت‌های خبرهای سیاسی و اقتصادی روسیه از جمله ریافان و تمامی رسانه‌های وابسته به گروه پریگوژین در روسیه مسدود شدند.

این سایت‌ها در لیست "دسترسی محدود" روسکومنادزور، آژانس خبری دولتی که مسؤول مسدود کردن محتواهای غیرقانونی و افراطی است و نیز رسانه‌ها و دیگر موارد ممنوع شده از سوی مقامات روس است، به ثبت رسیده‌اند.

دو سایت مرتبط با گروه پاتریوت به نام‌های نووستی و اکونومیا سیگودنیا نیز فعالیت‌های خود را در کانال تلگرامی‌شان متوقف کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.