بدل مرسدس‌بنز G کلاس به ایران می‌آید+ عکس

جیمنی را باید یکی از خودروهای مطرح و محبوب سوزوکی از سال ۲۰۱۹ بدانیم.طراحی جعبه‌ای و آفرودی این خودرو در کنار ابعاد خاص و کوچک آن، در افزایش جذابیت آن شریک بوده‌اند.

سوزوکی جیمنی به عنوان یکی از خودروهای موفق این شرکت ژاپنی شناخته می‌شود.این خودرو در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس هم موفق و جذاب ظاهر شده و به دلیل ظاهر جعبه‌ای و شبیه به G کلاس آن، برخی از مراکز تخصصی خودرو کیت جی‌کلاس و برابوس روی آن نصب می‌کنند!

بدل ژاپنی مرسدس‌بنز G کلاس در راه ایران/عکس

طراحی ساده و سنتی، مهم‌ترین هدف در طراحی جیمنی بوده که سوزوکی کاملا به آن رسیده است.استفاده از متریال پلاستیکی در نمای جلویی خودرو، اقتصادی بودن آن‌ را توجیه می‌کند.فاصله خودرو از سطح زمین، به جهت انجام حرکات آفرودی بالاتر رفته است.

بدل ژاپنی مرسدس‌بنز G کلاس در راه ایران/عکس

همان سادگی نمای جلویی در قسمت پشتی هم دیده می‌شود.چراغ‌های مستطیلی و باریک به کار رفته در نمای پشتی، به شدت یادآور مرسدس‌بنز G کلاس است.

کابین جیمنی به سبک خودروهای آفرودی طراحی شده و بر کاربردی بودن فضای داخلی تاکید شده است.صندلی‌های پارچه‌ای و استفاده از متریال پلاستیک خشک، اقتصادی بودن را بیشتر نشان می‌دهند.

امکاناتی مثل سنسور نور، سنسور باران، شستشوی خودکار چراغ‌های جلو، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، ۴ ایربگ، صفحه نمایش لمسی، تهویه هوای اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت انتقال قدرت برای چرخ‌ها، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل حرکت در شیب و... در نسخه فول آپشن حضور دارد که احتمالا به دلیل محدودیت قیمتی اعمال شده برای واردات، تغییراتی را در این لیست امکانات داشته باشیم.

بدل ژاپنی مرسدس‌بنز G کلاس در راه ایران/عکس

جیمنی در چهار نسخه عرضه می‌شود که عبارتند از: دنده‌ای تک دف، دنده‌ای دو دف، اتوماتیک تک دف و اتوماتیک دو دف

این خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک AT وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارند.

شتاب‌ صفر تا صد این شاسی بلند حدودا ۱۵ تا ۱۵.۵ ثانیه است که زمان زیادی است.حالت انتقال قدرت در سوزوکی جیمنی قابل تنظیم است.

بدل ژاپنی مرسدس‌بنز G کلاس در راه ایران/عکس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.