توصیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق درباره خرید آیفون ۱۴

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید گوشی شماره ۱۴ آمریکایی ( آیفون۱۴) در ایران سرویس دریافت نمی‌کند و از این رو مردم باید از خرید آن اجتناب کنند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا اظهار کرد: بر خلاف برخی شایعات و گمانه‌زنی‌ها، امکان دریافت خدمات و سرویس برای آیفون ۱۴ در ایران وجود ندارد و حتی اگر این گوشی بعد از خریداری تا یک ماه سرویس بگیرد نیز پس از آن سامانه‌های اف ام اس آن را شناسایی می‌کنند و در نهایت خدماتی به آن ارائه نخواهد شد.

او که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: با توجه شرایط قانونی و امکان شناسایی این مدل گوشی، خریداران احتمالی آن قطعا متضرر خواهند شد، از این رو تاکید ما این است که مردم نسبت به خرید این گوشی اقدام نکنند.

با اعلام نهادهای تصمیم‌گیر، آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نمی‌شود و به این ترتیب امکان استفاده از آن وجود ندارد. همین موضوع در هفته‌های گذشته باعث شده، برخی این ادعا را مطرح کنند که امکان دور زدن این محدودیت و فعال کردن آیفون ۱۴ در ایران را دارند، موضوعی که فعالان این حوزه آن را تکذیب می‌کنند.

مهدی عبقری – دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه – خرداد امسال با بیان اینکه در مورد آیفون ۱۴ یک بازار مکاره ایجاد شده و عده‌ای مدعی هستند که در حال ساختن یا وارد کردن آنتن دائمی هستند، پیشنهاد داد که با توجه به تصمیم مجلس مبنی بر اینکه حداقل سود گمرکی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، ۱۵ درصد و عوارض کالای مسافری حداقل دو برابر این رقم است، می‌توان یک تعرفه معقول برای واردات آیفون ۱۴ در نظر گرفته شود تا هم برای دولت عایدی داشته و هم تکلیف وضعیت تجاری مشخص شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.