دستگیری یک قاچاقچی با 420 حافظه SSD متصل به بدنش+ عکس

براساس گزارش رسانه چینی HKEPC در مورد جدیدترین تلاش ناموفق برای قاچاق سخت‌افزار در آسیا، این‌بار قاچاقچی تلاش داشته است که SSDها را از طریق بندر «گونگ‌بی» از «ماکائو» به «جوهای» منتقل کند.

تاکنون گزارش‌های مشابه زیادی از قاچاقچیان چینی منتشر شده است که به‌طور مخفیانه تلاش کرده‌اند اقلامی را برای فروش در بازار سیاه یا فروش آنلاین جابه‌جا کنند. 

در سال 2015، مردی با 146 آیفون که به بدنش بسته شده بود، دستگیر شد. چند سال بعد نیز زنی از همین شیوه استفاده کرد تا 102 آیفون را به‌طور مخفیانه جابه‌جا کند.

چسباندن پردازنده‌ها به بدن افراد نیز راه محبوب دیگری است. در سال 2021 و هم‌زمان با اوج کمبود تراشه جهانی، دو مرد سعی کردند 256 پردازنده Core i7-10700 و i9-10900K اینتل را که در آن زمان 123 هزار دلار ارزش داشتند، قاچاق کنند. یک سال بعد مرد دیگری همین کار را با 160 پردازنده و 16 گوشی تاشو انجام داد و در ماه مارس نیز گزارشی از یک سرقت مشابه درباره 239 پردازنده منتشر شد.

این گزارش‌ها درحالی منتشر شده‌اند که چین در چند سال گذشته جنگ تجاری بزرگی را با ایالات‌متحده آغاز کرده است. اخیراً پکن اعلام کرد که در تصمیمی مهم، محدودیت‌هایی را علیه صادرات دو ماده خام حیاتی در صنعت تراشه‌سازی در نظر گرفته است. این مواد گالیوم و ژرمانیوم هستند که در تولید نیمه‌رساناها و تجهیزات ارتباطی و نظامی استفاده می‌شوند. این مواد همچنین در تولید پنل‌های خورشیدی و فیبرهای نوری نقش مهمی دارند.

china-smuggler-910x600

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.