آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله

ایرج حشمتی در خصوص آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله، اظهار کرد: بر اساس سوابق موجود در سازمان حفاظت محیط زیست، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد اعلام شده که این سازمان با اجرای پروژه در گزینه مکانی پیشنهادی مخالفت کرده است. همچنین در نامه‌های متعددی به مجری اعلام شده از هرگونه عملیات اجرایی قبل از اخذ مجوز ارزیابی زیست محیطی اجتناب کنید.

وی افزود: بنابراین هرگونه عملیات اجرایی قبل و بعد از ابلاغیه مورد اشاره مغایر با  بند الف ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه کشور است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با این وجود، گزارش‌های میدانی دال بر ادامه فنس‌کشی زمین محل احداث پروژه است که مصداق شروع عملیات اجرایی است.

حشمتی تصریح کرد: دستور پیگیری‌های قضایی و حقوقی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ابلاغ شده است که بر اساس آخرین اطلاعات واصله از این اداره کل، پیگیری‌های قضایی و حقوقی به صورت رسمی در سطح دادستانی شهرستان بهشهر و دادستانی استان مازندران آغاز شده است که امیدواریم با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی موجود، در اسرع وقت رسیدگی و ضمن توقف عملیات اجرایی از هرگونه تخریب بیشتر و غیرقابل جبران جلوگیری به عمل آید.

وی، تصریح کرد: در صحبت‌هایی که صبح امروز با ریاست سازمان امور اراضی کشور داشتم، مطلع شدم مراحل رسیدگی به استرداد زمین تملک‌شده در دستور کار کمیته نظارت استان قرار گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: به نظر می‌رسد عملیات اجرایی اخیر مجری، صرفاً به دلیل افزایش هزینه‌های بازپس‌گیری زمین و ایجاد حقوق مکتسبه است که مغایر با ضوابط و قوانین است.

حشمتی با بیان اینکه ما پیگیری حقوقی و قضایی خود را تا حصول نتیجه نهایی دنبال می‌کنیم، به مجری پروژه توصیه کرد به قوانین احترام بگذارد و هرچه سریع‌تر انجام عملیات اجرایی پروژه را متوقف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.