۵۰ درصد معادن کوچک کشور فعال نشده‌اند

دنیای اقتصاد-تبریز: "فرهاد طهماسبی" در سی و سومین اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، با تقدیر از مهمان نوازی خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه صنعت ایرادات و اشکالات زیادی را از عملکرد حاکمیتی وزارتخانه ها به ویژه وزارت صمت داشتیم، آنچه که به عنوان ایراد به نحوه همکاری و مدیریت حاکمیتی خواهیم شنید ما را به این تفکر وا می‌دارد که دولت در بخش صنعت و اجرا در تصدی گری می‌بایست سهم خود را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا شاهد این مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها ایفای نقش حاکمیتی و تنظیم گری است، خاطرنشان کرد: امیدوارم بحث برون سپاری و واگذاری امور را به بخش خصوصی به نحو کامل انجام دهیم و در حوزه قانون گذاری و مطالبات این عرصه بیش از امروز فعال باشیم و امور را به نحوی ساماندهی کنیم که بیشترین تصدی گری را بخش خصوصی برعهده داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چنانچه کارها به مردم و فعالان صنعت سپرده شود پیشرفت کارها و وارد کردن تجهیزات به روز دنیا هزینه کمتری نسبت به تصدی گری دولت خواهد داشت، امروز در صنعت خودرو شاهد هستیم که ۶ درصد سهامداری دولت در خودروسازی چه فشار و مصیبتی را به مردم وارد می‌کند و در حوزه‌های دیگر هم این چنین است.

طهماسبی تاکید کرد: امیدواریم با همفکری در این همایش برای پیگیری درخواست‌ها، قوانین و آیین نامه‌هایی که در وزارت صمت یا دیگر وزارتخانه‌ها صادر شده و انبوهی از مشکلات را برای این حوزه ایجاد کرده مرتفع شود. وی در پایان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال، یادآورشد: امسال باید شعار سال را به سمت عملی شدن ببریم و در عرصه اقدام و عمل صنعتگران و فعالان این حوزه که بخش عظیمی از پیشرفت کشور در منطقه و دنیا مرهون این عزیزان است، توجه ویژه داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.