پیش بینی رسانه‌های عبری درباره تحریم سخنرانی رئیس رژیم اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دموکرات‌های آمریکایی سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را تحریم خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، قبل از سفر قریب الوقوع اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به واشنگتن، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند: الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو حزب دموکرات در کنگره آمریکا سخنرانی هرتزوگ در کنگره را تحریم خواهد کرد. به این ترتیب تعداد دموکرات‌هایی که سخنرانی هرتزوگ در مقابل کنگره آمریکا را تحریم خواهند کرد به سه نفر رسیده است. پیش از این الهان عمر و جمال بومن اعلام کرده بودند که در سخنرانی هرتزوگ در کنگره حضور نمی‌یابند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه اعلام کردند: هرتزوگ سه‌شنبه وارد واشنگتن خواهد شد. وی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اختلافات عمیقی میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد. بایدن هنوز از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید دعوت نکرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: دعوت بایدن از هرتزوگ برای سفر به واشنگتن برای دومین بار در کمتر از یک سال نوعی به چالش کشیدن نتانیاهو است که از زمان تصدی مجدد پست نخست وزیری هنوز نتوانسته به آمریکا سفر کند.

این روزنامه نوشت: وزرای دولت اسرائیل معتقدند موضع بایدن در قبال اسرائیل بسیار بدتر از موضع دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا است.

اخیرا نیز توماس فریدمن روزنامه نگار یهودی آمریکایی گفت: پیام جدی از سوی واشنگتن به تل آویو رسیده است مبنی بر اینکه مسئولان آمریکایی بازنگری در روابط با اسرائیل را آغاز کرده‌اند. طرح اصلاحات قضایی و اظهارات وزرای دولت نتانیاهو علیه آمریکا موجب خشم دیپلمات‌های آمریکایی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.