خیز اصلاح‌طلبان برای فتح مجلس

اعضای کمیته‌های جبهه اصلاحات ایران یکشنبه شب در جلسه‌ای ابراهیم اصغرزاده را به عنوان رئیس کمیتۀ سیاسی، علی باقری را در جایگاه رئیس کمیتۀ برنامه‌ریزی، علی شکوری‌راد را به عنوان رئیس کمیتۀ استان‌ها، محمود صادقی و رضا سالیانی را به ترتیب به عنوان رییس کمیته ارزیابی و رئیس کمیتۀ رسانه انتخاب کردند.

سید حسن رسولی، افشین حبیب‌زاده، شهیندخت مولاوردی، عماد بهاور، صفر اسلامی، احمد شریف، فاطمه سعیدی، اسدالله عابدی، جواد امام و بدرالسادات مفیدی هم دیگر اعضای هیات‌رئیسه این کمیته‌ها هستند.

اعضای جبهه اصلاحات ایران یازدهم تیرماه «جواد امام» را به عنوان سخنگو، «محسن آرمین» و «طاهره نقی‌ئی» را در جایگاه نایب رئیس اول و دوم و «بدرالسادات مفیدی» را به عنوان دبیر هیات رییسه این تشکل ائتلافی انتخاب کردند.

پیش از این هم «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با رای اکثریت اعضای جبهه اصلاحات ایران جایگزین بهزاد نبوی رئیس مستعفی این تشکل سیاسی شده بود.

نبوی که ششم اسفند ۱۳۹۹ از سوی مجمع عمومی نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان رئیس‌ جبهه اصلاحات ایران انتخاب شده بود، پس از شکست جریان اصلاحات در انتخابات، اسفند ۱۴۰۱ از این سمت کناره گرفت.

او اخیرا به خبرنگار ایرنا گفته بود که همچنان عضو جبهه اصلاحات ایران است و «عدم آمادگی خود» را برای ریاست دوره جدید این سازوکار اجماعی اعلام کرده‌ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.