انتقاد آیت الله نوری همدانی گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متاسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه های مردم شده است. باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

آیت الله حسین نوری‌همدانی امروز در دیدار حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به جایگاه ویژه این شورا در اعتلا و پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و کشور، به بیان رهنمودهایی جهت تبین و باز ترسیم اهداف این شورا پرداخت.

اعتراف و انتقاد نماینده مجلس: خانه‌های اشتراکی وجود دارد اما...+فیلم

این مرجع شیعیان تصریح کرد: سلطه فرهنگی یکی از ابزارهای مهم استکبار جهانی برای استثمار ملت ها است از این رو باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی شاهد تلاش و فعالیت‌های مضاعف و تحول در محتوای فرهنگی باشیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: بسیاری از غرب زده ها تلاش می‌کردند اسلام را عامل عقب افتادگی جوامع اسلامی عنوان کنند، اما در سایه انقلاب و عمل به اسلام این همه پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه های مختلف حاصل شده است، از این رو بیان الگوهای مناسب و ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان امر می‌باشد.

وی ترویج بی‌حجابی را طبق آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صداوسیما اظهار کرد: در قدم اول برخورد با بی‌حجابی باید از صداوسیما و به‌طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صداوسیما و ادارات به شکل دیگری باشد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: حکم وجوب حجاب مشخص است و ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم، اما باید توجه داشت حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند و نباید این دو با یکدیگر خلط و اشتباه گرفته شود، چرا که خیلی‌ها شاید به جهت بی‌اطلاعی حجاب نداشته باشند اما عفاف دارند. باید توجه داشت ترویج فرهنگ حجاب با آگاهی بخشی و بیان صحیح همراه باشد.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخن خود با بیان فرازهایی از نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر و تعبیر آن حضرت از مردم بعنوان عمود خیمه اسلام، به فشار اقتصادی حاکم بر جامعه خصوصاً اقشار ضعیف اشاره و بر لزوم اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم برای رفع این‌گونه مسائل تاکید کرد.

 آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید خدمت‌رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متاسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه های مردم شده است باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

وی در ادامه مسئولیت شغلی را امانتی مهم دانست و افزود: شغل شما مسئولیت آفرین است و بصورت امانتی از سوی خداوند بر عهده مسئولین امر است. باید توجه داشت این امانتی که بر عهده شما گذاشته شده وسیله ای برای امرار معاش شما نیست بلکه کسانی که به شما رای داده اند و به شما با دید خاصی نگاه می‌کنند، این را به امانت به شما سپرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.