آمریکا: برای تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین هر کاری می‌کنیم

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که اوکراین در ضد حملات خود پیشروی‌هایی داشته است و تلفات روسیه در جنگ به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین کنیم».

آستین اضافه کرد: «پوتین معتقد بود که طی چند روز بر کی‌یف سیطره خواهد یافت اما او نتوانست این کار را انجام دهد».

ساعاتی پیش بود که رسانه‌های اروپایی خبر دادند که آمریکا قصد دارد بار دیگر به اوکراین کمک نظامی کند و ارزش بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف 1.3 میلیارد دلار خواهد بود.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند. کمک‌هایی که اخیراً تشدید شده و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ارسالی خطوط قرمزی که پیش‌تر خود غرب در ارسال تسلیحات برای اوکراین ترسیم کرده بود را رد کرده است. 

با این حال، ضدحملات کی‌یف علیه مواضع روسیه که مدت‌ها بود برای آن تبلیغ می‌کرد موفقیتی در پی نداشته است.  به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنان تلاش می‌کند تا قلمروها را پس بگیرد اما موفق نشده در سه جهت دونتسک جنوبی، باخموت و زاپروژیا پیشروی داشته باشد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.