خروج همه دیپلمات‌های دانمارک از عراق

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز (دوشنبه) خبر داد که دیپلمات‌های دانمارکی از دو روز پیش خاک عراق را ترک کرده‌اند.

 او ضمن محکومیت تکرار هتک حرمت مصحف شریف قرآن کریم در مقابل سفارتخانه عراق در کوپنهاک، گفت: «این رفتارهای برنامه‌ریزی شده موجب سرایت افراط گرایی و نفرت پراکنی می‌شود و همزیستی مسالمت آمیز در جوامع را با تهدید واقعی مواجه می‌کند».

حکم بازداشت عمران خان دوباره صادر شد

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) او ضمن محکومیت تکرار هتک حرمت مصحف شریف قرآن کریم در مقابل سفارتخانه عراق در کوپنهاک، گفت: «این رفتارهای برنامه‌ریزی شده موجب سرایت افراط گرایی و نفرت پراکنی می شود و همزیستی مسالمت آمیز در جوامع را با تهدید واقعی مواجه می کند».

علی‌رغم هشدارهای مکرر کشورهای اسلامی به سوئد و دانمارک، رسانه‌های اروپایی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر دادند که قرآن کریم بار دیگر مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک مورد اهانت قرار گرفته است.

بغداد در ادامه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که سریعا در آنچه آن را آزادی‌بیان و حق تظاهرات می‌نامند، بازنگری کنند.

در تاریخ ۳۰ تیر نیز به دنبال حمله به سفارت استکهلم در بغداد از سوی معترضان خشمگین عراقی و اخراج سفیر سوئد از عراق، منابع خبری گزارش دادند که دولت سوئد همه کارکنان و دیپلماتهای خود را به طور موقت از بغداد به استکهلم منتقل کرده است.

هتاکی‌های اخیر علیه مقدسات اسلامی ابتدا با اهانت به قرآن کریم توسط «سلوان مومیکا» شهروند سوئدی عراقی‌تبار مقابل سفارت عراق در سوئد و با مجوز پلیس این کشور آغاز شد؛ اقدامی که موج اعتراضات گسترده مسلمانان جهان را به دنبال داشت.

پس از سلوان مومیکا، اعضای گروه راست‌افراطی که خود را « Danske Patrioter» (میهن‌پرستان دانمارک) می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام و شعائر آن شعار سر دادند. این گروه در این تجمع پرچم عراق را لگدمال کردند و بار دیگر قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند.

خبرگزاری «رویترز»، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، نیز بار دیگر خبر داد که گروه «میهن پرستان دانمارک» با تجمع در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، به قرآن کریم اهانت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.