حمله تند کاخ سفید علیه «پوتین»

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: "همه می دانند که پوتین به دنبال جذب حمایت سایر کشورها از جنگش در اوکراین است و این شامل کره شمالی نیز می شود.هیچ کشوری نباید به پوتین کمک کند تا اوکراینی های بیشتری را بکشد."

ارتش روسیه از پهپاد مرگبار خواب زمستانی رونمایی کرد+ عکس

کربی در مورد ضد حمله اوکراین نیز گفت: آنها اذعان کرده اند که این ضد حمله آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود، اما "این یک بن بست نیست. حرکت آنها متوقف نشده است. ما به دنبال این هستیم که اطمینان یابیم اوکراینی ها انواع ابزارها و تجهیزات و توانایی ها را در اختیار دارند."

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: برای شروع مذاکرات در اوکراین، "اساس باید دیدگاه زلنسکی در مورد صلح عادلانه" باشد. ما "هر خواسته ای که اوکراینی ها داشته اند " ارائه کرده ایم.

کربی در مورد دیدارهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رهبران آفریقا نیز گفت: من امیدوارم وی با رهبران آفریقایی در مورد تأثیر تصمیم روسیه برای خروج از طرح صادرات غلات دریای سیاه صادق باشد.

وی در مورد گزینه انتقال غلات به خارج از اوکراین نیز تصریح کرد:"کارآمدترین راه انتقال غلات با کشتی است. این بهترین راه برای ارسال حداکثر غلات در زمان مناسب است. ما به همکاری با متحدان خود در اروپا ادامه خواهیم داد تا امکان استفاده از راه های زمینی دیگر را بررسی کنیم."

این مقام ارشد آمریکایی در خصوص آموزش خلبانان اوکراینی هم گفت: "می دانم که انگلیسی ها هم اکنون آموزش زبان انگلیسی را برای خلبانان اوکراینی آغاز کرده اند تا بتوانند از جنگنده اف ۱۶ استفاده کنند."

کربی در خصوص حضور آمریکایی ها در اوکراین نیز گفت: من می دانم که روس‌ها از موضع ما در مورد آمریکایی‌هایی که در اوکراین می‌جنگند، آگاه هستند. آنها می توانند بررسی کنند و ببینند که ما قاطعانه از آمریکایی ها خواسته ایم در جنگ اوکراین حضور نداشته باشند."

وی اضافه کرد: ما "تروور رید" را به حضور در اوکراین تشویق نکرده ایم. اکنون زمان حضور آمریکایی ها در اوکراین نیست و ما کاری به حضور آقای رید در آنجا نداریم.

حملات موشکی جدید روسیه به اوکراین

"تروور رید" تفنگدار دریایی سابق این کشور که سال گذشته میلادی از سوی روسیه در تبادل زندانی با آمریکا آزاد شد در جنگ اوکراین زخمی شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشته است: تروور رید چند هفته پیش در اوکراین مجروح شده است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این تفنگدار دریایی سابق ارتش آمریکا برای معالجات پزشکی به آلمان منتقل شده است.

او هیچ جزئیاتی دربار نحوه حضور این تفنگدار سابق آمریکایی در جنگ اوکراین و جراحت او نکرد اما اعلام کرد: در هیچ فعالیتی به نمایندگی از دولت آمریکا دخیل نبوده است.

به گفته آسوشیتدپرس، تصمیم تروور رید برای شرکت در جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند تلاش های‌ ایالات متحده آمریکا را برای آزادی "ایوان گرشکوویچ" خبرنگار وال استریت ژورنال و "پل ویلان" تفنگدار دریایی سابق آمریکا که در روسیه در زندان به سر می برند، دچار مشکل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.