وحشت به جان اسرائیل افتاد

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه) در جلسه غیرعلنی کمیته روابط خارجی و امنیت کنست (پارلمان این رژیم) اظهار داشت: به دلیل اعتراضات نظامیان ذخیره ارتش و امتناع صدها نفر از آنها از انجام خدمت نظامی، خطر کاهش مصونیت داخلی وجود دارد که منجر به هدف قرار گرفتن امنیت داخلی می‌شود.

خبرگزاری سما گزارش داد، گالانت افزود: ارتش اکنون آماده انجام ماموریت‌های خود است، اما آسیب هایی وجود دارد که در دراز مدت بر آن تاثیر می‌گذارد. نوعی احساس کاهش انسجام داخلی وجود دارد.

گالانت ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که احتمال وقوع تنش در همه جبهه‌ها وجود دارد.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو را در کنست تصویب کرد. این قانون بخشی از مفاد این لایحه است که تصویب شد و کابینه نتانیاهو بر تصویب باقیمانده آن در ماه‌های پیش رو اصرار دارد و ایده گفت وگوی دوباره با مخالفان را مطرح کرده اما در عین حال هم به آنها هشدار داده که اگر وارد مذاکره نشده و امتیاز ندهند، یکجانبه مفاد باقیمانده این لایحه را نیز تصویب خواهد کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

 
تصویب این قانون اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده "اسرائیلی ها" و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود و این رژیم را به سمت سقوط سریع سوق دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.