انتقاد شدید عطریانفر از بی تدبیری رهبران اصلاح طلب

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با روزنامه سازندگی، ارگان مطبوعاتی این حزب، به تحلیل شرایط کنونی اصلاح‌طلبان پرداخته است. این مصاحبه در روزی منتشر شده است که پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلسی دوازدهم از امروز(۱۶ مرداد) آغاز شده است و جبهه اصلاحات بصورت چراغ خاموش درحال ورود به این عرصه است اما هنوز سازوکار انتخاباتی و تشکیلاتی آنها مشخص نیست.

عطریانفر در این مصاحبه، با بیان اینکه در شرایط موجود، جبهه اصلاحات به لحاظ اقتدار تشکیلاتی و ساختار سازمانی دچار ایهام، بی اعتمادی و انفعال است و آن نشاط، دلبستگی و صمیمیتی که از سال‌های 68 تا 84 برقرار بود را ندارد، گفت: حس و حالی هم اکنون در جبهه داخلی اصلاحات احساس نمی‌شود. 

وی بخش نیرومندی از این آسیب را متوجه رهبران اصلاحات می‌کند که امر سیاست‌ورزی را به عنوان یک امر ذاتی زندگی اجتماعی درنظر نگرفته‌اند و در حاشیه آمده‌اند و هیچ‌گاه فکر نکردند در شرایطی که جامعه درحال ادبار است و به سیاسیون پشت کرده با چه برنامه‌ای باید علاقه‌مندان و طرفداران خود را نگه داشت.

تصاویری از امکانات دفتر کار شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی + فیلم

عطریانفر به سال 84 اشاره می‌کند که اصلاح‌طلبان با از دست دادن قوه مجریه، قدرت را به حریف واگذار کردند. وی می‌گوید آن زمان از خاتمی خواستیم تا در رفت و آمد با حاکمیت و نیروهای رقیب به سمت دستاوردهای بیشتر گام بردارد. وی می‌گوید: از آن تاریخ تا به امروز ظرف دو دهه، واقعیت این است که اقدام درخور و شایسته‌ای انجام نشده که باهمبستگی و تقویت روزآمد، نیروهای درون اصلاحات را به نقطه امیدبخشی برسانیم و روزبه‌روز در اثر بی تدبیری دچار ریزش شدیم و این انفعال، بدنه اصلاحات را به خود گرفتار کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.