برنامه جدی دولت برای ریشه‌کنی فقر مطلق تا پایان ۱۴۰۶

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده که تا پایان برنامه فقر مطلق را به صفر برساند.

محسن زنگنه در توضیح جلسه روز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون مواد ۳۰ و ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه که به موضوع یارانه‌ها و همچنین سیاست‌های حمایتی دولت اشاره داشت را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین براساس پیش بینی دولت، کمیسیون مصوب کرد که تا پایان برنامه هفتم توسعه ضریب جینی به ۳۵ صدم برسد.

باید دعا کنیم فرزندان مسوولان بیمار شوند تا برای برطرف کردن مشکلات دارویی مردم فکری بکنند!

زنگنه اضافه کرد: در سال‌های اخیر اختلاف بین هزینه‌های دهک‌های بالا و دهک‌های پایین بسیار زیاد بوده و ضریب جینی افزایش قابل توجهی داشته است. لذا کمیسیون مصوب کرد که این ضریب جینی به ۳۵ صدم کاهش پیدا کند. همچنین نسبت هزینه دهک دهم به دهک اول در مناطق شهری ۱۰ و سه دهم برابر و در مناطق روستایی ۹ و سه دهم برابر کاهش پیدا کند. این در حالی است که این رقم در شرایط فعلی بالای ۱۴ برابر است.

وی تاکید کرد: همچنین دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده که تا پایان این برنامه فقر مطلق را به صفر برساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به بند (الف) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: این ماده درباره نحوه تقسیم یارانه‌های انرژی است اما به جهت بحث‌های جدی و اختلاف نظرهایی که وجود داشت، مراعا ماند و به کمیته مربوطه بازگشت.

زنگنه با اشاره به بند (ب) ماده ۳۱ لایحه، افزود: در این ماده کمیسیون مصوب کرد که دولت باید از طریق آزمون وسع و شناسایی اقشار کم درآمد نسبت به ارائه یارانه اقلام ضروری، آن هم در قالب کالابرگ اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبه این کمیسیون در زمینه پنجره واحد خدمات حمایتی، گفت: در این بخش مقرر شد همه دستگاه‌هایی که به نحوی خدمات حمایتی ارائه داده و افرادی را تحت پوشش دارند، خدمات آنها از طریق پنجره واحد انجام شود. همچنین مقرر شد همه افرادی که کمک‌های حمایتی می‌گیرند، پرونده الکترونیکی داشته باشند و هر فردی که متقاضی حمایت است از طریق این پنجره اقدام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.