کشور به تحولاتی جدی نیاز دارد/ اصلاح طلبان هم دارند می‌آیند

کمتر از سه سال از آغاز فعالیت شورای وحدت اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز می گذرد و حالا در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند روزی است که اصولگرایان مجددا فعالیت این شورا را استارت زده اند.آنها که حجت الاسلام پورمحمدی را به ریاست این شورا برگزیده اند در جلسه چند روز پیش خود هیئت مرکزی انتخابات شورای وحدت را نیز با رای حاضران تعیین کردند و بدین ترتیب حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، اسدالله بادامچیان، محمد رضا باهنر، شهاب‌الدین صدر، لاله افتخاری، نیره قوی، حجت الاسلام محمدجواد جلالی، متین منتظمی و منوچهر متکی به‌عنوان هیئت مرکزی این شورا انتخاب شدند. «خبرآنلاین» در گفت و گو با اسدالله بادامچیان یکی از اعضاءهیات مرکزی این شورا و دبیر کل حزب موتلفه به استراتژی این شورا برای انتخابات پیش رو پرداخته است.

پس از تشکیل شورای وحدت شما بعنوان یکی از اعضای اصلی هیئت مرکزی انتخابات شورای وحدت انتخاب شدید ،از استراتژی و راهبرد های این شورا برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برایمان بگویید.

مسئله انتخابات این دوره یک مسئله بسیار با اهمیت و ویژه ای است .

همیشه انتخابات برای ما هم بوده است و مگر این دوره چه فرقی با انتخابات قبلی دارد؟

بعلت اینکه مرحله اول انقلاب گذشته و الان داریم وارد گام دوم انقلاب می شویم. یک کشور مقتدری هستیم که برای این اقتدار دفاع ،استقلال و موقعیت مان گسترده شده و تقریبا الان مسئله برجام برایمان مطرح نیست و تقریبا پایان یافته است. الان عربستان هم دنبال این است با ایران ارتباط داشته باشد. الآن ایران یک کشور مقتدر با مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و بعد از ۴۴ سال نیاز به یک تحول دارد، این تحول باید تحول تکاملی مثبت باشد نه تحول منفی و تکرار بحث ها و گفت و گو ها. تحول واقعی که بتواند همه چیز را از حالتی موجود به حالت نیکوتر و بهتر پیش ببرد. در ایران اینکار از طریق انتخابات انجام می شود و نه شورش و درگیری که اینها هیچکدام درایران جوابگو نیست. همچنانکه بیگانگان آموختند که حتی در فتنه ۱۴۰۱ هم نمی توانند کاری کنند. در عاشورا هم دیدیم بحث سیاه نپوشیدن به راه انداختند که به جایی نرسیدند.

نیاز کنونی ایران را چه می دانید؟

کشور به یک سری تحولات جدی نیاز دارد و چون این نظام نظام مردمسالاری است باید این تحول از طریق انتخابات اتفاق بیفتد. دعوا و تفرقه و برخورد در ایران جواب بده نیست.ملت از این دعواهای دو قطبی و سه قطبی خسته شده اند .اصلاح طلبان، اصول گرایان،تندرو، کند رو و این دعواهای انقلابی فایده ای ندارد. ما ملتی هستیم که داریم با هم کار می کنیم و زندگی و کشورمان را هم می خواهیم بسازیم و ایران مقتدر با فرهنگ چند هزار ساله و قدرت بزرگ جهانی را که در دولت قاجار و پهلوی ذلیل شد و افول کرد ، ماداریم بالا می بریم تا عزت پیدا کند.

 

بادامچیان: این انتخابات، پرماجراتر از هر انتخابات دیگری است / اصلاح طلبان هم دارند می‌آیند

برای اینکه بتوانیم از مشکلات موجود با موفقیت عبور کنیم چه ایده‌ای دار؟

ما باید برای انتخابات آینده از آن روش های گذشته بیرون بیاییم و به ملت بگوییم چه کسی باید انتخاب شود و چه کسی به درد این مجلس می خورد. باید کسانی را معرفی کنیم که به درد گام دوم بخورد. مجلسی که بتواند تحول ایجاد بکند. تحول غیر از انقلاب، و به معنای تغییر و ترمیم است. تحول یعنی ازحالی به حال دیگر برگشتن و انقلاب یعنی دگرگونی همه جانبه از عمق، این حالت باید توسط مجلس و دولتی شکل بگیرد که بتواند این تحول را انجام دهد. الآن انتخابات مجلس را درپیش داریم و اینکه چه کسی به مجلس بیاید و مجلس باید چه نوع مجلسی باشد. این را به ملت مان بگوییم ، ملت هوشمند ما خودش به خوبی بلد است که چکار کند. براین اساس گروه های گوناگون مشغول فعالیت هستند ،آزادی هم هست،این دوره انتخابات از هر انتخابات دیگری پرماجرا تر است. همه گروه ها هم دارند می آیند، می گفتند تحریم می کنیم ولی الان می بینیم که اصلاح طلبان هم دارند می آیند و ثبت نام می کنند منهای یک گروه متعصب شان که نمی خواهند بیایند، خُب نیایند مگر چه می شود، اصول گرایان هم که الحمدالله با اسامی و جبهه های مختلف شرکت می کنند.در رابطه با انتخابات گذشته ما بررسی کردیم و دیدیم بعضی از دوستان مان یک نوع محدود نگری دارند و حاصل آن همین مجلس است که شما در تهران می بینید. اگر از مردم بپرسید نسبت به نمایندگان محترم تهران چه شناختی دارند،گمان کنم غیر از آقای مهندس میرسلیم که بخاطر سن شان دیگر نمی توانند کاندیدا شوند و آقایان تقوی، کوثری و یزدی خواه، بقیه را به یاد نمی آوردند.

چرا اینگونه است؟

چون نتوانستند اداره کنند و سوال این است که ما هم به همین راه می خواهیم برویم؟ لذا شورای وحدت پدید آمد و جامعه محترم روحانیت هم از آن حمایت می کند. این شورا با احزاب دیگر مشغول کار است. حدود ۴۰ حزب را برای همکاری دعوت کرده است. بنظر من شورای وحدت ما برای حفظ وحدت و اینکه در مسائل انتخاباتی بتواند حضور جدی ،کارساز وعمیق داشته باشد و بتواند همه نیروهای خوب را جمع کند تشکیل شده است . از این رو می بینیم این شورا با نگاه گسترده برای اینکه در انتخابات آینده بتواند انجام وظیفه کند به میدان آمده است.

آقای پور محمدی به صرف تعامل بین میانه رو هاو تندروها ریاست را بر عهده گرفته اند ؟

من تندرو، کندرو، محافظه کار و انقلابی را قبول ندارم، بلکه معتقدم باید همه را ایرانی ببینیم زیرا اینها کسانی هستند که در این کشور دارند زندگی می کنند. نوع برخورد به نحوی که خط کش به دست بگیریم و این و آن را این طرف و آن طرف بگذاریم ،خیلی قبول ندارم.در آزادی کشور هر کس نظرش را می گوید و آن کسی که الان از نظر این دوستانی که او را تندرو می دانند ممکن است از نظر همین دوستانی که انقلابی هستند او اصلا کند رو باشد و یا بعضی ها که او را محافظه کار می دانند این محافظه کار انقلابی تر از آن باشد که انقلابی به حساب می آید . ما چه کسی را تندرو می دانیم ،مبنای تندروی و کند روی چیست.....نباید وقت مان را صرف این کارها کنیم ،ما همه ایرانی هستیم و هرکس نظری دارد باید آزادانه بگوید ،چه اشکالی دارد.آن چیز که مطرح است این است که جمع بندی و فرایند این مطالب به گونه ای باشد که بتواند کشور را پیش ببرد و مشکلات را حل کند،تورم را مهار و تحول را ایجاد کند . آقای پورمحمدی یک شخصیت ارزشمند روحانی خدوم پرکار و پر تلاشی است که از نوجوانی دراین انقلاب کار کرده است و مسئولیت های زیادی داشته است و همواره فرد پر تلاشی بوده است.حالا ایشان را یک کسی محافظه کار،یک نفر انقلابی و یک کسی چیز دیگر می داند،ما برای چه باید وقتمان را با این حرف ها صرف می کنیم .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.