هشدار شدید امام جمعه قم درباره حجاب

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولین در زمینه حجاب و عفاف دغدغه متدینین را مورد توجه قرار دهند و در مقابله با ناهنجاری ها امروز و فردا نکنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: دشمن امسال تمام پرده‌ها را کنار زده بودیم و نسبت به ساخت قدسی سیدالشهدا (ع) و عاشورا اهانت‌ها روا داشت و دلشان خوش بود کسی را در جایی پیدا کنند که نغمه آنان را سر دهند، اما ملت آنچنان با شور و شعور در میدان عزاداری حضور یافتند که دشمن در این توطئه ناکام ماند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت امام زین العابدین (ع) هستیم ابراز داشت: دو نقل برای شهادت آن حضرت وجود دارد که ۱۲ و ۲۵ محرم است و آن حضرت در سن ۲۳ سالگی به امامت رسید و مکان انتقال امامت ایشان کربلا و روز عاشورا است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دوران امامت آن حضرت ۳۵ سال بوده که مقارن با حکومت خلفای جور بوده است که حضرت در این شرایط دست از کار نکشید و با خطبه‌های خود چهره ستمکاران را برای مردم آشکار کرد و از سویی دیگر در امر پرورش شاگردان همت داشت.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه در بردارنده ۵۷ دعا از امام سجاد (ع) است که نباید از این گنج گهربار غافل بمانیم و این محتوای بلند و شریف، انسان‌ها را دگرگون می‌کند و این جایگاه عظمت شخصیت امام سجاد (ع) است.

وی با اشاره به روایتی از امام زین العابدین (ع) گفت: آن حضرت فرمود من تعجب می‌کنم که چرا انسان‌ها از طعام پرهیز می‌کنند که شاید ضرری در آن وجود داشته باشد اما وقتی به گناه می رسند از بدی گناه اجتناب نمی‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهانت‌های اخیر به ساخت قرآن کریم بیان داشت: در هفته‌های اخیر در سوئد و دانمارک این اتفاقات افتاد که متأسفانه عده‌ای در داخل کشور به جای محکوم کردن جنایت می‌خواهند دولت‌هایی که در پشت سر این داستان هستند را تطهیر کنند و می‌گویند این کار از سوی گروه‌های نژاد پرست رخ داده و دولت‌ها نقشی ندارند، در حالی که این اقدامات با حمایت‌های دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: این گونه اقدامات موجب توجه بیشتر جهانیان به قرآن خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع مهم انتخاب پیش رو گفت: رهبر معظم انقلاب ۴ راهبرد برای انتخابات بیان کردند که مردم، احزاب، گروه‌های سیاسی و دولتمردان خطاب آن هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند که مردم در این امر نقش آفرین هستند و گروه‌های سیاسی نیز باید از این فرصت پیش ثبت نام انتخابات، استفاده کنند و کسانی که معتقد به نظام جمهوری اسلامی هستند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند می‌بایست وارد میدان شوند.

امام جمعه قم ابراز داشت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای حضور فعالانه مردم، بستر را فراهم کنند و امنیت برگزاری انتخابات نیز مهم است و مسئولان باید از حق الناس و امانت داری در فرآیند انتخابات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سلامت انتخابات و رقابت مهم است

وی ادامه داد: سلامت انتخابات و رقابت مهم است و البته نباید رقابت‌ها به کینه توزی تبدیل شود و این فضای رقابتی تا مدت‌ها بعد از انتخابات ادامه یابد و همگان باید توجه داشته باشند که زیر چتر انقلاب اسلامی هستیم و نباید فرصت‌های حمایت از انقلاب اسلامی را از دست بدهیم.

خطیب جمعه قم گفت: این روزها متدینین بسیار ناراحت هستند و رنج می کشند و از همه کسانی که در این زمینه نقش دارند، انتظار می‌رود نگرانی‌ها در زمینه بی بندوباری و ناهنجاری را برطرف کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: آیا امروز وقت آن است که بانوی محجبه در کنار فرزندش کتک بخورد و در ماه محرم بی احترامی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این اتمام حجت متدینین است که صدای آنان در زمینه حجاب و عفاف باید شنیده شود که اگر دشمن در این مسئله به اهداف خود برسد، کارهای دیگری را هم انجام می‌دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از مسئولان می‌خواهیم که در زمینه حجاب و عفاف امروز و فردا نکنند و پاسخ مناسب بدهند و مجلس، دستگاه قضا و رئیس جمهور در این عرصه می‌بایست نقش آفرینی کنند.

وی با سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: آزادگان ما مظهر صبر هستند و امتحان خود را به خوبی پس دادند و سختی‌های دوران اسارت را با سربلندی پشت سر گذاشتند و مدافع انقلاب هستند و کارهایی که برای این عزیزان انجام شده در خور کار بزرگ آنان نیست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رژیم صهیونیستی رو به افول است و شکاف بزرگی در بین آنان ایجاد شده و امید است تا قبل ۲۵ سال شاهد نابودی آنان باشیم‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.