این خودروهای بن‌سلمان تماما از طلا ساخته شده‌اند!+عکس

محمد بن‌سلمان با ثروتی که در اختیار دارد، کلکسیونی از خودروهای لوکس را شکل داده‌است که شامل نسخه‌هایی از خودروهای لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، مرسدس بنز و رولزرویس است.

یکی از خودروهای مجموعه بن‌سلمان لامبورگینی آونتادور SVJ طلایی است؛ اونتادور SVJ یا سوپر ولوچه یوتا (SuperVeloce Jota)، رسماً قدرتمندترین سوپراسپرت جاده‌ای لامبورگینی با پیشرانه‌ی V۱۲ است؛ SVJ از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۷۷۰ اسب بخار قدرت (۷۵۹ اسب بخار BHP) و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور قدرت می‌گیرد و تمام آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک بهینه‌شده به چهار چرخ خود می‌فرستد.

خودروی لوکس یک بلاگر اینستاگرام با رنگ عجیب در خیابان‌های تهران+عکس

این قدرت در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه به نهایت می‌رسد، در حالی که تمام گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی V۱۲، از ۶۷۵۰ دور بر دقیقه در دسترس است. اونتادور SVJ به‌لطف پیشرانه‌ی V۱۲ که قدرت آن برابر مدل تولید محدود چنتناریو (Centenario) است، با نهایت سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۸.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SVJ با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم، سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و تایرهای سفارشی پیرلی P Zeo Corsa، برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به حدود ۳۰ متر مسافت نیاز دارد. در مقایسه با مدل سوپرولوچه، SVJ حدود ۴۰ درصد داونفورس (نیروی رو به پایین) بیشتری تولید می‌کند؛ این افزایش قابل توجه داونفورس، با استفاده از ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر، باله‌ی عقب بزرگ‌تر، بازطراحی کف خودرو، دیفیوزر جدید و کیت آیرودینامیک جلو ممکن شده است.

این خودروهای بن‌سلمان تماما از طلا ساخته شده‌اند!/ عکس

به غیر از آونتادور SVJ، محمد بن سلمان همچنین یک بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور با رنگ طلایی خریداری کرده‌است؛ بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپار خودرویی است که از سال ۲۰۰۵ تا کنون در انگلستان، درسدن و آلمان تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو-چهار چرخ محرک بوده طول آن در حالت طبیعی ۵٬۲۹۰ میلیمتر (۲۰۸٫۳ اینچ) است. سیستم جعبه‌دنده آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

این مدل از بنتلی به طور خاص برای شاهزاده عربستان سعودی ساخته شده است و قیمت آن به ۶.۵ میلیون دلار آمریکا می‌رسد. ین خودرو به یک موتور ۴.۰ لیتری دو توربوشارژ V۸ مجهز شده است که قادر به تولید قدرت تا ۵۴۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور در ۵۶۸ پوند فوت است.

بوگاتی گرند اسپرت مخصوص محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، ۱۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد؛ ویرون گرند اسپرت ویتس را باید نسخه بدون سقف از مدل سوپر اسپرت دانست که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو نیز ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت داشت و با ثبت رکورد سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت توانست سریع‌ترین خودروی رودستر جهان شود. از ۱۵۰ مدل رودستر ویرون که تولید شدند ۹۲ دستگاه آنها مدل گرند اسپرت ویتس هستند.

تمام گرند اسپرت ویتس‌ها خیلی زود فروش رفتند. تا امروز، ویرون گرند اسپرت ویتس تنها بوگاتی مدرن رودستر است.

قیمت نجومی خودروی طلایی بن‌سلمان!/ عکس

پس از رولز-رویس فانتوم کوپه، مرسدس بنز AMG G۶۳ پنجمین خودروی محمد بن سلمان است که به صورت ویژه با روکش طلا سفارش داده شده است. نه تنها ظاهر بیرونی، بلکه برخی از قسمت های کابین نیز با طلای خالص تزئین شده است.

AMG G۶۳ به یک موتور ۵.۵ لیتری V۸ مجهز شده است که قادر به تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۱ پوند فوت حداکثر گشتاور است.

این خودروهای بن‌سلمان تماما از طلا ساخته شده‌اند!/ عکس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.