ادعای جدید آمریکایی‌ها درباره بحران یمن

تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، چهارشنبه شنبه مدعی شد که وی به تلاش‌هایش برای رسیدن به تصمیمی که به بحران یمن پایان دهد، ادامه خواهد داد.

وی که به صورت ویژه با شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان سخن می‌گفت، بار دیگر مدعی شد: در تلاش برای یافتن فرمولی برای پایان دادن دائمی جنگ در یمن هستیم.

تحریم‌های آمریکا علیه یک ایرانی و چند شرکت

وی با بیان این که برهه کنونی زمان گفت‌وگو است، افزود: جامعه جهانی باید از گفت‌وگوی‌های یمنی - یمنی حمایت کند.

لیندرکینگ در خصوص تخلیه نفت نفتکش «صافر» نیز گفت: عملیات تخلیه به شکل امن، با موفقیت و در عین حال توام با برخی خطرات، انجام شد.

وی بر لزوم توافق در خصوص تعیین سرنوشت نفت تخلیه‌شده صافر تاکید کرد و گفت که محموله این نفتکش باید بر اساس راهکارهای شفاف به مردم یمن بازگردانده شود.

لیندرکینگ در پایان یادآور شد که کشورهای منطقه باید نقشی موثرتر در پایان‌دادن به بحران یمن را ایفا کنند.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرستاده این کشور در امور یمن روز دوشنبه برای آنچه تلاش تحت نظارت سازمان ملل متحد برای تمدید آتش‌بس و اجرای روند صلح جامع نامیده شده، راهی منطقه خلیج فارس شده است.

این وزارتخانه مدعی شد: از نزدیک با سازمان ملل متحد، عربستان، امارات و عمان و دیگر متحدان برای برقراری آتش‌بس سازمان ملل کار می‌کنیم.

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که لیندرکینگ در این سفز دوره‌ای با مقامات کشورهای یادشده به همراه دولت مستعفی دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که لیندرکینگ اجرای روند سیاسی جامع با میانجیگری سازمان ملل متحد به همراه تضمین برای ادامه تلاش برای کاهش بحران اقتصادی در یمن و رنج یمنی‌ها را بررسی خواهد کرد.

ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درحالی بیان می شود که آمریکا بیش از ۸ سال است که در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه فروش تسلیحات کشورهای عضو ائتلاف عربی را حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.