تهدید خطرناک غرب توسط لوکاشنکو/ جنگ هسته ای در راه است؟

 

روسیا الیوم گزارش داد، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با یک روزنامه محلی اوکراین در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای در برابر هرگونه تجاوز از سوی غرب به کشورش گفت: بلاروس در صورت قرار گرفتن در معرض هر حمله با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی پاسخ خواهیم داد.

الکساندر لوکاشنکو ادامه داد: هر گونه حمله هسته‌ای غیرقابل قبول است. ما در رقابت با کشورهای لهستان، لیتوانی و لتونی نیستیم و می‌دانیم که ناتو پشت آنها ایستاده است. ما در هر گونه حمله احتمالی ضربه جبران ناپذیری به آنها وارد می‌کنیم و آنها متحمل خسارت و ضرر می‌شوند. مفهوم امنیتی ما بر این اساس استوار است.

وی در یخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: امکان جلوگیری از درگیری جاری در اوکراین وجود داشت و تا این لحظه نیز امکان توقف آن وجود دارد.

موافقت آمریکا با ثبت بزرگترین قرارداد تسلیحاتی اسرائیل

رئیس جمهور بلاروس افزود: مینسک در خصومت‌هایی که در اوکراین رخ می‌دهد، در صورتی که اوکراینی‌ها از مرزهای بلاروس عبور نکنند، شرکت نخواهد کرد، اما ما همیشه به روسیه کمک خواهیم کرد و روسیه متحد بلاروس است. اما پوتین ما را به سمت ورود به جنگ با اوکراین سوق نداده است.

وی به خبرنگار اوکراینی گفت: ۵۵ کشور به شما کمک می‌کنند، اما در کنار روسیه آشکارا فقط بلاروس ایستاده است. من معتقدم که روسیه اهداف عملیات ویژه نظامی در اوکراین را محقق کرده است.

لوکاشنکو تأکید کرد: در صورتی که کی یف و غرب از خطوط قرمز عبور کنند، مراکز تصمیم گیری را در اوکراین هدف قرار خواهیم داد.

گفتنی است که در اواخر ماه مه گذشته، رئیس جمهور بلاروس آغاز انتقال سلاح‌های هسته‌ای غیر راهبردی از روسیه به خاک بلاروس را اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.