داشتن سلاح هسته‌ای برای پاسخ به‌تهدیدات خارجی است

آناتولی گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مجله «Mejdunarodnaya Jizn» اعلام کرد: تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای خارجی علیه امنیت روسیه است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نقش تسلیحات هسته‌ای در سیاست خارجی روسیه گفت: استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای در اسناد دکترین مسکو مشخص شده است.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: سیاست روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای، صرفاً دفاعی است و هدف آن به حداقل رساندن توان هسته‌ای به منظور تضمین دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و جلوگیری از تجاوز به روسیه است.

سه گزینه خطرناک برای اوکراین

وی خاطرنشان کرد: تحولات اوکراین به حق بودن نگرانی‌های مسکو در این زمینه را تأیید می‌کند. ناتو، خود را یک ائتلاف هسته‌ای خوانده و روی شکست راهبردی روسیه شرط‌ بندی کرده است.

لاوروف ضمن انتقاد از رویکرد غرب گفت: خطر بزرگ‌تر در درگیری با اوکراین این است که با تشدید تنش‌ها، ایالات متحده و ناتو خود را در وضعیتی خواهند یافت که در آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم میان قدرت های هسته‌ ای به وجود بیاید.

وی در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم که باید از وقوع چنین تحولی جلوگیری کرد. به همین دلیل باید وجود خطرهای شدید نظامی- سیاسی را به رقبای خود یادآوری کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.