بازگشت ترامپ به شبکه اجتماعی ایکس پس از آزادی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه برای تفهیم اتهام در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خود را تسلیم مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا کرد ابتدا تحت بازداشت موقت قرار گرفت اما تحت یک سری شرایط توافق‌شده از جمله وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

او بعد از آزادی با وثیقه اولین پیام خود در شبکه اجتماعی توئیتر سابق و "ایکس" فعلی را بعد از غیبتی به مدت بیش از دو سال در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

ترامپ در این پیام جدید خود صرفا عکسی که از او به عنوان متهم پرونده در بازداشتگاه فولتون کانتی گرفته و توسط دفتر کلانتر این منطقه منتشر شد را بازنشر کرده و این متن کوتاه را ضمیمه این عکس کرد: "مداخله در انتخابات. هرگز تسلیم نمی‌شوم!" او همچنین لینکی که در ظاهر مربوط به وبسایتش است اما بعد از باز کردن به یک صفحه جمع آوری کمکهای اهدایی هدایت می‌شود را نیز ضمیمه عکس کرد.

ترامپ تسلیم زندان شد

این اولین پست ترامپ از زمانی که توئیتر در هشتم ژانویه 2021 حساب کاربری این رئیس جمهور سابق آمریکا را به اتهام تحریک به خشونت بیشتر بعد از حمله مرگبار ششم ژانویه 2021 حامیان ترامپ به کنگره تعلیق کرد، محسوب می‌شود.

ماه نوامبر گذشته، ایلان ماسک، مدیر میلیاردر سرشناس چند شرکت مهم حوزه فناوری در آمریکا، مدت کمی بعد از آنکه توئیتر را تصاحب کرد حساب کاربری ترامپ را از تعلیق در آورد اما ترامپ در پاسخ به این اقدام گفته بود که در توئیتر پستی منتشر نمی‌کند چون در شبکه اجتماعی متعلق به خودش مشهور به "تروث سوشال" راحت‌تر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.