اتفاق عجیب در بازار خودرو/خودروی چینی گران تر از رولزرویس +عکس

صنعت خودروسازی در دنیا در حال رسیدن به بلوغ است و کشورهای سراسر دنیا سعی دارند تا با کیفیت‌ترین خودروهای را تولید کنند و چین نیز در این روند از دنیا عقب نمانده‌است.

 با کمال تعجب، چینی‌ها در تولید جدیدترین خودروهای برجسته، از تولید انبوه تا گران‌ترین خودروها، پیشتاز هستند که برندهای گران قیمتی که برندهایی مانند رولزرویس، بنتلی و لامبورگینی از نظر قیمت و حتی ویژگی‌ها در مقابل آن‌ها معمولی به نظر می‌رسانند.

در چین، Hongqi L۵ یک لیموزین با بالاترین کیفیت و با موقعیت اجتماعی بسیار بیشتر از بنتلی و رولزرویس است. داشتن Hongqi L۵ نمادی از افتخار است. توانایی خرید رولزرویس تنها به معنای ثروتمند بودن شماست، در حالی که خرید هونگکی L۵ به این معنی است که نه تنها ثروتمند هستید، بلکه از موقعیت اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستید.

در افغانستان به جای پراید چه خودرویی سوار می‌شوند؟+عکس

هونگچی ال ۵، یک سدان کاملا لوکس با طراحی به سبک رترو است که طرح آن، از مدل هونگچی ca770 اقتباس شده است و ظاهری کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. این سدان لاکچری، به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای چینی شناخته می‌شود و برچسب گران‌ترین خودروی ساخت سرزمین اژدها را نیز بر پیشانی خود دارد.

گران‌ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!/ عکس

Hongqi L5، نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و با قیمت سرسام‌آور ۸۰۰ هزار دلار در معرض فروش قرار گرفت. همان‌طور که اشاره شد، این سدان لوکس چینی به‌عنوان خودروی ویژه مقامات این کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر، صرفا در بازار داخلی چین به فروش می‌رسد.

طراحی داخلی hongqi L5، به سبک مینیمال و با الگوگیری از طرح ساختمان‌های سنتی چین انجام شده است و نمایی تماما لوکس اما نسبتا ساده و مدرن را به نمایش می‌گذارد. تودوزی این کابین، کاملا توسط دست انجام شده و نمایی زیبا و منظم دارد. طرح پشت‌سری صندلی‌ها نیز از روی کلاه رسمی ویژه سلسله تانگ چین به عاریت گرفته شده است.

گران‌ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!/ عکس

صندلی‌های این خودرو، در تلاش هستند تا راحت‌ترین وضعیت ممکن را برای بدن سرنشینان فراهم بیاورند و در طول مسافرت، کمترین خستگی و کوفتگی را به آن‌ها تحمیل کنند. در این راستا، صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم گرمای ۵حالته و تنظیم تهویه سه‌حالته را دارند و آسایش بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

شرکت فاو، مالک برند هونگچی، از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی به‌همراه گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته و سامانه انتقال قدرت تمام‌چرخ‌محرک برای این محصول بهره برده است. حداکثر قدرت پیشرانه V12 فوق، برابر با ۴۰۲ اسب‌بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز، به رقم ۵۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. حداکثر سرعت این سدان ۳۱۵۰ کیلوگرمی، معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اشت و معادل ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. ظرفیت باک آن نیز ۱۰۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

گران‌ترین خودروی چینی روی دست رولزرویس زد!/ عکس

در سال ۲۰۱۶، یک نسخه مجهز به پیشرانه v8 توربوشارژ ۴ لیتری به‌همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو معرفی شد. حداکثر توان خروجی این نسخه، معادله ۳۸۱ اسب‌بخار است و با کد ca7400 شناخته می‌شود. مدل وی۱۲ نیز با کد ca7600 معرف حضور مشتریان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.