پسلرزه های یک دیدار محرمانه برای اسرائیل!

المیادین نوشته است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از نشست هفته گذشته میان «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «نجلاء منقوش» وزیر خارجه دولت «عبدالحمید دبیبه» پرده برداشت.

بر پایه این گزارش، در پی اعلام رسانه‌ای این نشست محرمانه از سوی مقامات تل آویو، موجی از محکومیت از سوی احزاب سیاسی و شهروندان لیبی ضد این دیدار فرا گرفت.

در همین ارتباط، مردم معترض و خشمگین در شهرهای مختلف لیبی از جمله در شهر بندری «زاویه» و «تاجوراء» با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه قضائی نجلاء منقوش وزیر خارجه دولت لیبی شدند.

از سوی دیگر، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی لیبی با مسئول خواندن شورای حکومتی در لیبی خواستار توضیح درباره این دیدار شدند.

حزب عدالت و لیبی با محکوم کردن مقامات دولتی لیبی خواستار برکناری فوری وزیر خارجه شدند و این اقدام ننگین را توهین به احساسات همه مردم لیبی و تجاوز به خطوط قرمز مردم لیبی دانست.

«خالد الشمری» رئیس سابق شورای وزیران لیبی با محکوم کردن این نشست گفت: دولت ربیبه همه خطوط ممنوعه دینی، ملی و قانونی را در پی این دیدار درهم نشکسته است.

الشمری خواستار کناره گیری دولت در پی نشست محرمانه مقامات لیبیایی با سران رژیم صهیونیستی شد.

حزب التغییر لیبی نیز با محکوم کردن این دیدار خواستار عذرخواهی دولت شد.

رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری از خشم مردم در شهرهای مختلف لیبی اعلام کردند که از شهر تاجوراء واقع در شرق لیبی گزارش شده است که هزاران لیبیایی با بستن خیابان اصلی شهر خواستار عذرخواهی دولت لیبی شدند.

روز یکشنبه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای از نخستین دیدار بی‌سابقه هفته گذشته وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی خود با سرپرستی وزیر خارجه ایتالیا در رم خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.