پیام خشم آلود آمریکا بعد از افشای دیدار وزرای خارجه اسرائیل و لیبی

مسئولان صهیونیست می‌گویند که به اعتقاد آمریکا، افشای دیدار وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی باعث از بین رفتن تلاش‌های سازش می‌شود.

به گزارش العربیه، مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گویند که پس از افشای دیدار الی کوهن و نجلاء المنقوش، آمریکا پیامی خشم‌آلود به «اسرائیل» داد.

مسئولان صهیونیست تأکید کردند که به باور آمریکا، افشای دیدار وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی باعث از بین رفتن تلاش‌های «صلح» (سازش) می‌شود.

افشای دیدار الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی، باعث اعتراضات گسترده در لیبی شده است؛ به طوری که دیشب برخی از مناطق این کشور شاهد تظاهرات بود.

مردم لیبی یکشنبه شب پس از بیانیه وزارت خارجه رژیم اشغاگر مبنی بر دیدار کوهن و المنقوش در ایتالیا، تظاهرات کرده و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

پس از اعتراضات گسترده مردم لیبی، دولت لیبی به ریاست الدبیبه، نجلاء المنقوش را سمتش برکنار کرد.

مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز از فاش شدن دیدار الی کوهن و المنقوش انتقاد و اعلام کردند: «کشورهایی که روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارند، نگران برگزاری دیدارهای محرمانه هستند و طرف اسرائیلی ثابت کرد که نمی‌داند چگونه باید محرمانه بودن دیدارها را حفظ کند. تماس‌های محرمانه زیادی با کشورهایی که روابطی با آنها نداریم با هدف برقراری روابط دیپلماتیک وجود دارد. به محض اینکه اعتبار طرف اسرائیلی کاهش یابد احتمال برقراری این روابط با کشورهای دیگر در آینده از بین می‌رود. الی کوهن می‌خواهد کشورهای بیشتری به دامنه صلح بپیوندند؛ اما کاری که او کرد در واقع از بین بردن هرگونه احتمالی در این زمینه بود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.