هشدار یک نماینده مجلس درباره قاچاق انسان/ درخواست از سران قوا

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تردد خودروهای شوتی حامل اتباع افغانستانی غیر مجاز و همچنین خودروهای حامل سوخت قاچاق در محورهای استان کرمان، خواستار تصمیم‌گیری سران قوا برای مقابله با این پدیده شد.

دکترمحمدمهدی زاهدی، شامگاه امروز، ششم شهریور ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: متاسفانه در حوزه شهرستان کرمان و محور راین، شاهد وضعیت اسفباری از حضور خودروهای شوتی حامل اتباع غیرمجاز هستیم.

وی افزود: همچنین خودروهای حامل سوخت در محور کرمان به سمت بم تردد دارند که هرگونه برخورد بدون محاسبه موجب آتش سوزی و خسارت‌های بسیاری می‌شود.

زاهدی خطاب به وزیر کشور گفت: این مسائل نیاز به علاج فوری دارد لذا درخواست داریم در جلسه سران قوا مطرح و تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان تصریح کرد: باید بخشی از کشفیات در اختیار نیروها قرار بگیر تا برای خرید تجهیزات وامکانات مقابله‌ای هزینه کنند.

نماینده مردم کرمان و راور همچنین در ادامه به موضوع ساماندهی اتباع غیر مجاز اشاره و بر لزوم پیگیری موضوع از سوی وزارت کشور تاکید کرد.

وی با تجلیل از اقدامات سپاه پاسداران در رسیدگی و ساماندهی حاشیه‌نشینی، بر نقش آفرینی موثرتر دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در اطراف شهر کرمان شاهد حاشیه‌نشینی و مشکلات متعدد ساکنین این مناطق و چالش‌های پیش روی ادارات استان و شهرستان در خدمت رسانی به آن‌ها هستیم و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، نیازمند یک عزم ملی برای ساماندهی حاشیه نشینی هستیم.

زاهدی در پایان با تقدیر از نیروی انتظامی و تجلیل از شهدای ناجا در مسیر حفظ امنیت و آسایش هموطنان، از وزیر کشور خواست نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه برای تجهیز مرزهای کشور و پاسگاه‌های استان به سیستم‌های نظارتی و پایش اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.